اختلال در فعالیت کارخانه «چوب و کاغذ مازندران» به دلیل قطع برق

یک کارگر کارخانه چوب و کاغد مازندران در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: از تقریبا ۵ تا ۶ روز پیش اداره برق منطقه‌ای استان مازندران سهمیه برق کارخانه چوب و کاغذ را از ۳۵ مگاوات به ۲۱ مگاوات کاهش داده است. با این اتفاق از دو خط تولید کارخانه چوب کاغذ مازندران فقط امکان فعالیت یک خط (برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به کارخانه) وجود دارد.

وی با بیان اینکه قطع ناگهانی برق باعث سردرگمی در تولید و بیکاری کارگران می‌شود، افزود: در شرایط فعلی برق، اگر هر دو خط تولیدی کارخانه چوب و کاغذ روشن باشد خسارت‌های جبران ناپذیری به این واحد و کارگران وارد می‌شود.

این کارگر در خصوص خسارت‌های ناشی از قطع ناگهانی برق برای این واحد صنعتی گفت: کاهش قدرت برق احتمال انفجار بویلر را به همراه دارد و خطر انفجار جدا از خسارات‌های مالی بسیار، جان کارگران شاغل در این واحد را تهدید می‌کند. به همین دلیل مدیریت کارخانه ناچار تصمیم به تعطیلی یک خط تولید (کاغذ تحریر) گرفت.

به گفته وی؛ سال گذشته نیز خاموشی‌های بدون برنامه برق، ضرر مالی زیادی به کارخانه چوب کاغذ وارد کرد که جبران نشد. امسال نیز اداره برق در حالی اقدام به کاهش برق مصرقی کارخانه کرده که طبق برنامه این کارخانه سفارشات زیادی برای تولید کاغذ کتاب‌های درسی مدارس دارد.

این کارگر در ادامه تصریح کرد: در حالی همچنان شرکت چوب و کاغذ با مشکل کمبود برق مصرفی مواجه است که مدیران این مجموعه پیگیری‌های زیادی برای جلوگیری از کاهش سهمیه برق کارخانه انجام داده و حتی نامه همکاری با این مجموعه را از برخی مسئولان رده بالا برای تولید کاغذ کتب مدارس دریافت کرده‌اند اما متاسفانه هنوز مثمرثمر واقع نشده است.

وی افزود: در سال مهار تورم و حمایت از تولید انتظار داریم مسئولان ارگان‌های مختلف دولتی در منطقه بیش از پیش از اشتغال بیش از هزار کارگر شاغل در مجتمع چوب کاغذ مازندران حمایت کنند.