ارسال ۲۰ پرونده تخلف در عرضه‌ کاغذ به تعزیرات

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال ۲۰ پرونده تخلف واحدهای عرضه‌کننده کاغذ به تعزیرات خبر داد.

غلامرضا صارمیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از کشف ۲۰ مورد تخلف در عرضه کاغذ خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در طرح نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی کاغذ و با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه کاغذ، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار کاغذ را در اولویت کاری بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داد.

مدیرکل حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه هرگونه امتناع از عرضه کالا به هر بهانه، اخلال در نظم اقتصادی کشور تلقی و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد، افزود: با عنایت به بررسی‌های انجام شده توسط حوزه‌های نظارتی این سازمان، تخلف تعداد ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی عرضه‌کننده کاغذ محرز تشخیص داده شد.

صارمیان بیان داشت: براساس ماده ۹ قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تشکیل و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی و هرمزگان جهت سیر مراحل قانونی ارجاع شد.

این مقام مسئول همچنین خواستار هماهنگی و همکاری تمام واحدهای مذکور با مراجع نظارتی به منظور اهداف کارگروه تنظیم بازار و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد و به خریداران نیز توصیه کرد که از فروشنده فاکتور بخواهند، چرا که در هنگام خرید و در صورتی که مشتری بخواهد واحدهای صنفی موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند، تا در صورت لزوم مشتری بتواند حق خود را از طریق قانونی پیگیری کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر قیمت کاغذ در کنترل است و بازار در وضعیت مطلوب به سر می‌برد.