شرکت واردکننده کاغذ گلاسه و مقوا در تبریز ۳ میلیارد ریال جریمه شد

تبریز- ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از گران‌فروشی رول کاغذ گلاسه و مقوا توسط یک شرک وارد کننده در تبریز و جریمه ۳ میلیارد ریالی این شرکت خبر داد.

سید احد یوزباشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات اقتصادی برابر گزارش واصله از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای شرکت وارد کننده رول کاغذ گلاسه و مقوا مبنی بر عدم رعایت قیمت گذاری و گران فروشی جهت رسیدگی در این اداره کل تشکیل پرونده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و اخذ مدارک و دفاعیات از متهم پرونده مشخص شد که شرکت فوق از ارز دولتی جهت واردات کاغذ گلاسه و مقوا استفاده کرده و پس از ترخیص کالا بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع کالا به قیمت خیلی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کالای عرضه شده مشمول تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده، شرکت موصوف موارد اعلامی را رعایت نکرده و همچنین نتوانسته دلیل قانع کننده و محکمه پسند ارائه کند با احتساب سایر هزینه ها از مجموعه سه فقره پرونده وارداتی تخلف گران فروشی وی محرز و مسلم بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی متهم به پرداخت ۳ میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و رأی قطعی بوده و در شعبه اجرای احکام این اداره کل در حال اجرا می باشد.

از اول سال جاری تا کنون در زمینه کالا و خدمات تعداد ۸۰۶۲ پرون ه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد ۷۵۴۹ پرونده مختومه شده است.