صالحی: ۲۵ هزار تن کاغذ در حال توزیع بین ناشران است

سمنان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۵ هزار تن کاغذ به منظور کنترل بازار کاغذ و حمایت از ناشران ثبت سفارش شده که بخشی از آن توزیع شده و بقیه در حال توزیع است.

سید عباس صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر ابراز داشت: امسال تامین ۴۰ هزار تن کاغذ در حوزه نشر به منظور حمایت از ناشران برنامه‌ریزی شده که اکنون ۲۵ هزار تن در حال توزیع است.

وی ادامه داد: تامین این میزان کاغذ شاید کافی نباشد، اما به منظور حمایت از ناشران انجام شده و تا حدودی موجب کنترل شرایط بحران شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چاب کتاب با وجود مشکلاتی مانند شرایط حوزه کاغذ افزایش داشته است.

صالحی بیان کرد: نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته در حدود ۲ تا سه درصد چاپ عنوان‌های کتاب افزایش یافته که با وجود شرایط کاغذ این افزایش ارزشمند است.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه پس از ورود به استان سمنان در مزار شهدای شهر سمنان در امامزاده یحیی(ع) حضور یافت و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وی بعد از دیدار با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان به شهرستان مهدیشهر رفت و در نشست تخصصی پوشاک، دست‌یافته‌ها و فرش سنگسر شرکت و از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر بازدید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان سمنان ، بعد از دیدار با حمیدرضا ناظمیان هنرمند سفال و سرامیک در شهر سمنان در سه برنامه‌ فرهنگی در شهرستان گرمسار شرکت می‌کند.
حضور در اختتامیه جشنواره تئاتر استانی سمنان که عصر پنجشنبه در شهرستان گرمسار برگزار می شود پایان بخش سفر یک روزه سید عباس صالحی به استان سمنان خواهد بود.