وزارت فرهنگ در واردات کاغذ تنها راهنما و ناظر است

تهران – ایرنا – معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه کارگروه ساماندهی کاغذ را یک وظیفه نظارتی دانست و گفت :در آستانه شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سعی کردیم همکاری بیشتری با ناشران داشته باشیم.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در آستانه شروع‌ به کار سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره حمایت‌های این معاونت از ناشران کشور بعد از بحران اخیر گرانی کاغذ ،گفت: بعضی ناشران کاغذهای خود را به تازگی تحویل گرفتند.
وی با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واردکننده کاغذ نیست بلکه تنها در مقام نظارتی قرار دارد ، ابراز امیدواری کرد تا در سایه این راهنمایی و نظارت توزیع کاغذ منظم‌تر از گذشته اتفاق بیفتد.
جوادی با اشاره به واردات کاغذ پیش از دخالت وزارت ارشاد با استفاده از ارز دولتی ،گفت: در دوره پیش از تشکیل کارگروه کاغذ در وزارت ارشاد، واردات کاغذ با ارز ۳هزار و ۲۰۰ تومان یا مبالغ کمتر و بیشتر از آن انجام شد اما ما مسئولیت حقوقی در آن نداشتیم.
به گفته وی از زمان تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ در شهریورماه گذشته، واردکننده‌ها با نظارت و تایید کارگروه و در خدمت اهداف تعیین‌شده به واردات و توزیع کاغذ می‌پردازند.
معاون وزیر فرهنگ درباره احتمال احتکار کاغذ موجود در دست واردکنندگان گفت: در صورتی که هر یک از واردکننده‌ها از تصمیمات کارگروه تبعیت نکنند وزارت ارشاد رابطه خود را با آن‌ها قطع می‌کند.
به گزارش ایرنا، کارگروه ساماندهی کاغذ با مصوبه ستاد تنظیم بازار به منظور ثبت سفارش و نظارت بر فرایند تخصیص ارز دولتی و توزیع انواع کاغذهای روزنامه ای و تحریر تشکیل شده است.
این کارگروه به ریاست حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت، بانک مرکزی، گمرک، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان تشکل های نشر و مطبوعات تشکیل می‌شود.