کاهش بهای کاغذ در بازار

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا : حمید نیکدل درباره کاهش قیمت کاغذ در بازار و دلایل آن عنوان کرد: قیمت جهانی کاغذ طی روزهای اخیر کاهش داشته است؛ علاوه‌‌براین طی ماه‌های اخیر پیگیری‌های زیادی برای تخصیص ارز با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت و بانک مرکزی داشتیم که منجر به اختصاص ارز شد.

وی افزود: ورود اجناس جدید به بازار در کاهش قیمت کاغذ نقش مؤثری داشت و معتقدم که استمرار این روند می‌تواند به ایجاد ثبات در بازار کاغذ و مقوا منجر شود.

کاهش بهای کاغذ تا سقف ۱۰۰ هزار تومان

نیکدل با بیان اینکه اوایل امسال کاغذ تحریر به بندی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم رسید، گفت: این عدد هر ماه حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است و امروز در بازار هر بند کاغذ ۷۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ به بهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام دولت به تخصیص ارز برای واردات کاغذ، گفت: حتی اگر ارز ۳۸ هزار تومانی هم برای واردات کاغذ اختصاص پیدا کند، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت کاغذ در ماه‌های آتی تا ۱۰۰ هزار تومان، کاهش داشته باشد.

نیکدل ادامه داد: با توجه به نزدیکی به روزهای شروع سال تحصیلی  که به‌معنای نیاز دانش‌آموزان و مدارس به دفتر و کتاب‌های کمک آموزشی است، باید حجم گسترده‌ای کاغذ به زودی وارد بازار شود تا بازار کسری نداشته باشد.