آغاز عضوگیری فعالان چاپ دیجیتال در اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال از اول اسفند

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران از آغاز فرایند عضوگیری فعالان چاپ دیجیتال با هدف ساماندهی فعالیت دست‌اندرکاران این رسته در این اتحادیه از یکشنبه اول اسفند ماه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران  با اشاره به مصوبه ۱۹ تیر ماه امسال اتاق اصناف، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه رسته چاپ دیجیتال با کد آیسیک ۲۲۲۱۰۹/۴ به اتحادیه سازندگان کلیشه و گراور، مهر و پلاک و چاپ اسکرین پیوسته است.

وی ادامه داد: در این زمینه مقدمات کار فراهم شده است و از فردا (یکشنبه اول اسفند) تمام فعالان چاپ دیجیتال در شهر تهران می‌توانند برای دریافت پروانه کسب از اتحادیه لیتوگرافان اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه به استناد ‌ماده ۱۲ قانون نظام صنفی، افراد صنفی موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به‌کسب وحرفه، پروانه کسب دریافت کنند، گفت: در این زمینه دست‌اندرکاران چاپ دیجیتال برای دریافت مجوز فعالیت صنفی باید به پایگاه اطلاع رسانی این اتحادیه به نشانیwww.dpi-union.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: طبق ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی اگر واحد چاپ دیجیتال برای دریافت پروانه کسب اقدام نکنند اداره اماکن می‌تواند این واحد را تعطیل کند.

محمدی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد و تخمین‌های کلی حدود ۵۰۰ واحد چاپ دیجیتال در تهران مشغول کار هستند، عنوان کرد: بخش عمده آن‌ها واحدهای بدون مجوز هستند و تلاش داریم باید برای حضور آن‌ها در اتحادیه لیتوگرافان و بهره‌مندی از مزایای صنفی با آن‌ها تعامل داشته باشیم.