آموزش‌های کاربردی چاپ با امکان اشتغال‌زایی در صنعت

دوره‌های آموزش کاربردی چاپ با هدف اشتغال‌زایی در صنعت چاپ و امکان اشتغال برای حاضران در این دوره‌ها از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ اواخر آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکتر بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با ایبنا ضمن اشاره به برگزاری دوره آموزشی کاربردی توسط این اتحادیه‌، گفت: این دوره‌ها در راستای سیاست‌های آموزشی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران و با هدف اشتغال‌زایی در صنعت چاپ انجام می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های تخصصی و کاربردی، امکان اشتغال برای حاضران در این دوره‌ها دستور کار قرار کارگروه آموزش قرار گرفته است و هر فردی که در این دور‌ه‌ها شرکت کند می‌تواند طی هماهنگی‌های انجام شده در این صنعت مشغول کار شود.

عابدین با بیان اینکه در آذر ماه این دوره‌ها آغاز می‌شوند،‌ در این زمینه توضیح داد: اساس این دوره‌ها در راستای افزایش انگیزه برای فعالان، علاقمندان به صنایع چاپ و بسته‌بندی و دانشجویان برای پیوستن به منابع انسانی این صنعت تدوین شده است، اقدامی که می‌توان گفت تا پیش از این انجام نشده است.

وی با اشاره به لزوم آموزش در صنعت چاپ، یادآور شد: بدون شک ارتقای علمی و دانش تخصصی منابع انسانی در صنایع چاپ و بسته‌بندی ایران گامی بلند، مستحکم و‌ هدفمند در راستای توسعه صادرات این بخش از صنایع کشور است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ همچنین گفت: به همین منظور این اتحادیه با هماهنگی یکی از مراکز دانشگاهی و همچنین اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران اقدام به ثبت‌نام علاقمندان کرده است.

وی با اشاره به اهمیت یک حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ‌نقش آن در توسعه علمی گفت: یکی از مهمترین خروجی‌های این رویداد می‌تواند همکاری سه مرکز دانشگاه اتحادیه و اتاق بازرگانی باشد؛ ما این اقدام را علاوه ایجاد اتصال بین دانشگاه و صنعت برای ایجاد فرصت شغلی و اشتغال‌زایی برای علاقمندان و دانشجویان برنامه ریزی کرده‌ایم.

به گفته عابدین، این روند آموزشی در سند چشم‌انداز اتحادیه صادرکنندگان تعریف و بازنگری شده است زیرا معتقدیم که تعلیم نیروهای ماهر در بعد آکادمیک در بهبود و ارتقای مهارت‌های فنی تاثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره یک روزه گفت: در این مرحله با هماهنگی کارگروه آموزش اتحادیه، هدف‌گذاری در بخش چاپ فلکسو و گراور عریض و بسته‌بندی‌های مربوطه است که از ایده تا محصول به تفکیک بصورت عملی تدریس خواهد شد.

عابدین با طرح این موضوع که این دوره‌ها در بخش‌های مختلف چاپ و نشر و بسته بندی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: علاوه بر این موضوعاتی مثل نحوه صادرات، بازارهای داخلی ایرانی بالقوه و بالفعل، بررسی استراتژی‌های بازاریابی و فروش در بازار داخل نیز تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان هر دوره مدرک پایان دوره معتبری نیز به شرکت کنندگان ارایه خواهد شد، گفت: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ معتقد است آموزش محور اصلی توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی و توسعه پایدار است و به همین دلیل تلاش مضاعفی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار خود قرار داده است.