اهمیت و بسته بندی کارتن و جعبه

کاغذ و جعبه یکی از قدیمی‌ترین، مهمترین و پرکاربردترین مواد اولیه در صنعت بسته‌بندی کارتنی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ویستا، محصولات زیادی از مزایای بسته بندی کارتنی بهره می‌برند. کارتن و جعبه سال هاست که برای حمل و نگهداری محصولات و اشیاء مختلف استفاده می شوند. انواع مدل و اندازه ی کارتن و جعبه بسیار گسترده است. به همین دلیل، در اینجا به معرفی انواع کارتن و جعبه پرداخته ایم تا با کاربرد آن ها بیشتر آشنا شده و من بعد، کارتن ها را بر حسب نیاز خود انتخاب نمایید.

کارتن های باز قفسه ای

انواع کارتن و جعبه، جعبه های باز قفسه ای نوعی از انواع جعبه های کارتنی هستند که بیشتر در قفسه های خوار و بار فروشی و فروشگاه های مواد غذایی آنها را می بینیم. بقال ها و فروشنده ها از این کارتن ها برای نگهداری و در معرض نمایش گذاشتن محصولات استفاده می کنند. پس این کارتن ها بطور معمول دو مسئولیت دارند:

۱.نگهداری از محصولات در مغازه ها

۲.نمایش محصولات و برندها

این سبک از کارتن ها در اندازه های متفاوت یافت می شوند. اگر چند محصول با قیمت های متفاوت روی یک قفسه قرار دارند، این کارتن ها گزینه ی بسیار خوبی برای تفکیک آنها هستند.

کارتن های آرشیو بندی و بایگانی

این نوع کارتن ها برای بایگانی و انبار کردن اسناد و مدارک یا وسایل شخصی برای یک مدت طولانی طراحی شده اند. قیمت جعبه های انباری به صرفه است زیرا اغلب از کارتن تک لایه ساخته می شوند. با این حال، قدرت فوق العاده ای در تحمل وزن سنگین دارند. این جعبه ها هم در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند. این نوع از انواع جعبه ها غالباً به صورت یک جعبه مقوایی و درپوش مجزا و جداگانه عرضه می شوند، گرچه می توان آن ها را به صورت یک تکه نیز تولید کرد. از آن‌ جایی که هدف از طراحی چنین جعبه هایی انبار کردن طولانی مدت محتویاتشان می باشد، درپوش و جعبه غالباً از هم مجزا هستند. از این جعبه ها برای ذخیره کردن اسناد و مدارک، وسایل شخصی و سایر مصارف اداری بهره می گیرند. عموماً جعبه های مقوایی مخصوص آرشیو بندی و بایگانی را از مقوای تک جداره می سازند، بدین معنا که ساخت چنین جعبه هایی مقرون به صرفه می باشد. جعبه های ارزان قیمتی که پس از مونتاژ و سوار کردن، قدرت و استحکام حیرت آوری از خود نشان می دهند.

کارتن های قفل شو

این کارتن ها معمولا برای حمل اشیاء ریز و کوچک به کار برده می شوند. به علاوه، بسیار محکم و سبک هستند. از بارزترین ویژگی های این جعبه ها می توان به مستحکم و بادوام بودن و راحت و سریع مونتاژ شدن آن ها اشاره داشت، به همین دلیل هم در صنعت پست محبوبیت چشمگیری داشته و استفاده از آن ها رونق و رواج فراوان دارد. این نوع از انواع جعبه مقوایی از جنس مقوای موجدار بوده و به صورت خام در رنگ های سفید و قهوه ای موجود می باشند اما بسته به میل شما می توان تصاویری را هم بر رویشان چاپ کرد. برای سهولت انبار کردن، این سبک از جعبه مقوایی را به صورت صاف و تا نخورده و در قالب یک پالت عرضه می کنیم، البته مدنظر داشته باشید ما می توانیم این جعبه ها را مطابق با نیازها و خواست های شما بسته بندی و ارسال کنیم.

کارتن های پاکتی

دلیل نامگذاری این کارتن ها این است که بعد از بسته شدن، شبیه یک پاکت نامه بدون درز می شوند. کارتن و جعبه های پاکتی دیگر نیازی به چسب مایع یا نواری ندارند. علاوه بر این، لبه ی درب کارتن به داخل آن فرو می رود و باعث می شود تا کاملا مهر و موم گردد. زمانی که این جعبه ها را مونتاژ می کنید، پایه آن ها ظاهری شبیه به یک پاکت مهر و موم شده به خود می گیرد. سبک طراحی این جعبه ها به گونه ای ست که می توان خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به چسب آن ها را ساخت. زبانه ای روی درپوش آن تعبیه شده که به سمت داخل خم می شود و جعبه مقوایی را در کمال زیبایی و ظرافت قفل می کند.

کارتن های مقوایی چند لایه کنگره دار

این کارتن ها غالباً جهت بسته بندی محصولات در اندازه های نسبتا کوچک که نیاز به مقاومت و ضخامت بیشتری نسبت به کارتن های مقوایی تک لایه (بدون کنگره) دارند استفاده می شوند. جعبه های مقوایی کنگره دار با ابعاد و مدلهای مختلف دایکاتی در دو نوع لمینتی (روکش با چاپ افست) و با چاپ ساده (چاپ فلکسو) ارائه می گردند.

کارتن های پنج پانلی

از این کارتن ها برای بسته بندی محصولات باریک و بلند بهره می گیرند و می توان آن ها را از مقوای موج دار تک جداره یا دو جداره ساخت، بستگی به این دارد که محصولات شما به چه میزان محافظت نیاز دارند. جعبه های پنج پانلی به صورت صاف و تا نخورده عرضه می شوند. این کارتن های برای بسته بندی در صنایع مختلف از جمله کاشی و سرامیک کاربرد داره. همچنین می توان چاپ دو رنگ یا تک رنگ را روی کارتن و جعبه پیاده کرد تا نام و آوازه شما بر جعبه های بسته بندی محصولاتتان نقش ببندد و به شهرت برسید.

کلام آخر:

شرکت ویستا پک با مدیریت مدرن و بهترین امکانات فنی، شما را به دنیای بسته بندی کارتن دعوت می کند.