بازار فعلی کاغذ بازار باثباتی است

سیدحسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه توقف تولید در اروپا تاثیری بر بازار ایران ندارد، گفت: بازار فعلی بازار باثباتی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحسن میرباقری، رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره برخی شایعات در خصوص افزایش قیمت کاغذ در پی توقف تولید تحریر در کارخانه‌های اروپایی گفت: بازار فعلی بازار باثباتی است، آن‌چیزی که ثبات را در بازار بر هم می‌ریزد، افزایش نرخ ارز در سامانه نیما، افزایش نرخ جهانی کاغذ و افزایش نرخ حمل و نقل جهانی است، که خوشبختانه در دو ماه گذشته هیچ یک از این عوامل در بازار کاغذ تاثیری نداشته است.

وی گفت: من نمی‌توانم بگویم این شایعات صحت دارد یا خیر، اما آنچه که محرز است این است که تاثیری در بازار داخلی ما نخواهد داشت، چرا که کاغذ تحریر موجود در ایران از کارخانه‌های هند، چین و اندونزی وارد می‌شوند و ما واردات بسیار محدودی از کارخانه‌های اروپایی داریم، بنابراین توقف تولید تحریر در اروپا در پی بحران انرژی تاثیر چندانی در بازار ما نخواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان این مطلب که عده‌ای در پی متشنج کردن بازار کاغذ هستند، گفت: با همکاری وزارت صمت، کارگروه کاغذ و واردکنندگان، تلاش کردیم در هفته‌های گذشته بازار با ثبات شده و تنش کمتری داشته باشد.

به گفته میرباقری؛ نگرانی برای کمبود کاغذ تحریر در کشور وجود ندارد و واردات انجام شده و ادامه هم دارد.

منبع: تسنیم