بازیافت کاغذ مانع از قطع درختان می‌شود

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استفاده دوباره از مقوا و کاغذهای مصرف شده علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست به منظور تولید محصولات از مواد اولیه، از قطع ۱۷ اصله درخت به ازای تولید هر تن کاغذ جلوگیری میکند.
بازیافت کاغذ مانع از قطع درختان می‌شود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، صدر الدین علی پور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به اهمیت بازیافت پسماندهای روزنامه، مجله، کتاب، دفتر، کارتن، مقوا، دستمال کاغذی و … خاطر نشان کرد:  صنعت بازیافت کاغذ یکی از صنایع مفید به لحاظ زیست محیطی بوده  که در کنار این سود زیست محیطی ، فواید و مزایای فراوانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تغییرات حاصل شده در سبک زندگی، عادات و الگوهای مصرف، سطح فرهنگ ، آداب و رسوم از یک طرف و  شرایط اقتصادی و سطح علمی وتجربی جامعه در مناطق مختلف از سوی دیگر در میزان تولید پسماند از جمله پسماند های کاغذی موثر خواهد بود.

علیپور، با تاکید بر عامل انسانی بعنوان موثرترین عامل در حفاظت از محیط زیست و جنگل ها اظهارداشت: این سازمان با  فرهنگ سازی و تشریح فواید مدیریت صحیح پسماند در بین اقشار مختلف جامعه سالهاست سعی در آگاه سازی شهروندان از ابعاد توجه  به دستورات دینی و تعالیم آسمانی و هزینه های عمومی ناشی از مدیریت  پسماند و همچنین سود زیست محیطی مرتبط با آن دارد.

صرفه جویی در مصرف مواد اولیه از جمله آب و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست برای ساخت محصولات از مواد اولیه، حفظ سرمایه و منابع از طریق جلوگیری از واردات و ایجاد درآمد حاصل از فروش مواد بازیافتی، کاهش نیاز به مکان های دفن زباله و… بخشی از فواید بازیافت کاغذ است که توسط علیپور عنوان شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به انتشار گاز متان به عنوان یکی از گاز های گلخانه ای از اماکن دفن پسماند گفت: کاهش پسماند(کاپ)، استفاده مجدد، بازیافت و استحصال انرژی از پسماند از گزینه های ارجح بوده که رعایت آن در مورد کاغذ که یکی از پسماند های خشک است سبب کاهش نیاز به دفن زباله و انتشار گاز های گلخانه ای و گرمایش جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان، اصلاح الگوی مصرف، مرتب سازی و تفکیک پسماندهای مخلوط خانگی به خصوص  کاغذ را در اولویت خود قرار بدهند، بسیاری ازمنابع طبیعی حفظ می شود، عنوان کرد: انجام مدیریت صحیح پسماند  و همچنین عدم بازیافت زباله هر دو توسط انسان انجام می شود و سود زیست محیطی و اقتصادی آن از جمله ایجادفرصت‌های شغلی و همچنین زیان عدم انجام بازیافت از جمله انتشار گاز های گلخانه ای و آلودگی هوا نیز به خود انسان برمی گردد.

انتهای پیام/