تأثیر جوهرافشان تولید در صنعت چاپ دیجیتال

جوهر افشان یک فناوری کلیدی چاپ دیجیتال است که موانع ورود به بسته بندی را کاهش می دهد. پیشرفت‌های هد چاپی، به‌ویژه، به تولیدکنندگان مطبوعات دیجیتال امکان می‌دهد تا سیستم‌های ارزان‌تری را ارائه دهند که دارای وضوح بالا و سرعت بالا هستند.

علاوه بر این، توانایی جوهر افشان برای چاپ مستقیم بر روی لایه های مختلف – از جمله مواد راه راه، کارتن های تاشو، و فیلم های انعطاف پذیر – آن را به گزینه ای جذاب و فرآیندی کمتر پیچ یده در مقایسه با جایگزین ها تبدیل می کند.

چاپ جوهر افشان بسته بندی مرحله بعدی در تکامل ارائه دهنده چاپ برای ارائه خدمات به صاحبان برند است. ساختارهای هزینه رقابتی، سرعت چاپ سریعتر، کیفیت تصویر بهبود یافته و توانایی چاپ بر روی طیف گسترده‌تری از بسترها موانعی را می‌شکنند که قبلاً فناوری جوهر افشان را از دستیابی به کاربرد گسترده‌تر در کاربردهای برچسب و بسته‌بندی محدود می‌کرد.

تولید لیبل پیشرو است

لیبل ها یکی از اولین کاربردهای بسته بندی بودند که از پرس های معمولی به دستگاه های دیجیتالی مهاجرت کردند. برنامه بسته بندی تولید شده توسط چاپگرهای تجاری شرکت کننده در نظرسنجی ۲۰۲۰ NAPCO بود که با اختلاف زیادی نسبت به سایر برنامه ها قرار گرفت.

بازار لیبل متنوع است و انواع و اندازه های مختلف دستگاه چاپ دیجیتال برای ارائه آن وجود دارد. سیستم‌های نمونه چاپ دیجیتال شامل پرس‌های الکتروگرافیک و همچنین دستگاه‌های چاپ جوهر افشان تک پاس و چند پاس هستند که فایل‌های دیجیتال را مستقیماً روی رول‌های کاغذ، فیلم‌ها، فویل‌ها و سایر موادی که می‌توانند به انواع و اندازه‌های مختلف برچسب تبدیل شوند، ارسال می‌کنند. علاوه بر این، برخی از چاپگرها و چاپگر/کاترهای با فرمت عریض نیز برای تولید لیبل مناسب هستند.کارتن های تاشو، بسته بندی های راه راه و بسته بندی های انعطاف پذیر نیز می توانند روی دستگاه های چاپ دیجیتال چاپ شوند و فرصت های رشد را برای چاپگرهای تجاری فراهم می کنند.

در اینجا خلاصه ای از مزایای تولید این برنامه ها در پرس های دیجیتال آورده شده است:کارتن های تاشو را می توان با طیف گسترده ای از فرآیندها، از جمله افست، تونر دیجیتال و پرس های جوهر افشان دیجیتال چاپ کرد. از مزایای چاپ دیجیتال کارتن های تاشو می توان به تولید کوتاه مدت مقرون به صرفه، چرخش سریع، نسخه سازی و شخصی سازی اشاره کرد.

پیشرفت در ورق جوهرافشان و تکمیل، فرصت هایی را برای چاپگرهای تجاری در سایتشان فراهم کرده است تا بتواند سئو سایت خود را افزایش دهند و  از فناوری های جدید جوهرافشان استفاده کنند. پرس های ورق جوهرافشان با اندازه ورق B2 و کیفیت تصویر پرس افست رقیب بیشتر با وضوح ۱۲۰۰×۱۲۰۰. آنها همچنین می توانند طیف گسترده ای از نیازهای کارتن تاشو را با پشتیبانی از کاغذ ضخیم – تا ۴۰۰ گرم در متر یا ۰.۶ میلی متر – و اندازه ورق تا ۲۳×۲۹.۵˝ برطرف کنند.

علاوه بر این، سیستم‌های تکمیل دیجیتال و پرس‌های تزئینی می‌توانند فویل و پوشش‌های ویژه را روی کارتن‌های تاشو اعمال کنند و به چاپگرهای تجاری منابع جدید سودآوری ارائه دهند. تقویت کارتن‌های تاشو با عناصر تزئینی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا فناوری‌های چاپ دیجیتال جدید باعث شده این ویژگی‌ها برای تولید مقرون به صرفه‌تر شوند.

چاپ مواد راه راه بر روی دستگاه های دیجیتال، فرصت های جدیدی را برای افزودن رنگ ها، گرافیک ها و جلوه های ویژه بیشتر ایجاد می کند، در حالی که خواسته های مشتری برای اجراهای کوتاه، نسخه سازی و شخصی سازی را برآورده می کند. پیش از این، به دلیل نیاز به تجهیزات تخصصی چاپ و تکمیل، ورود به بخش بسته بندی راه راه دشوارتر بود.

امروزه، چاپگرهای جوهر افشان رنگی چند و یک پاس، موانع ورود به چاپ بسته بندی های موجدار را کاهش می دهند. دستگاه‌های جوهرافشان با فرمت عریض، گرافیک‌های باکیفیت را مستقیماً روی مواد موجدار و آستر چاپ می‌کنند. روز به روز بیشتر، دستگاه های دیجیتالی با فرمت گسترده در حال توسعه یا اصلاح برای چاپ با سرعت بالا بر روی کاغذ و تخته موجدار هستند.

بسته بندی انعطاف پذیر از کاغذ، پلاستیک، فیلم، فویل و کاغذهای متالایزه یا روکش شده یا هر ترکیبی از این مواد ساخته می شود. رایج ترین اشکال بسته بندی انعطاف پذیر کیسه ها، کیسه ها و سایر ظروف قابل انعطاف محصول هستند. در مقایسه با انواع بسته بندی سفت و سخت، محدودیت های بیشتری در فرآیندهای چاپ وجود دارد که می تواند کاربردهای بسته بندی انعطاف پذیر را تولید کند. اکثر بسته بندی های انعطاف پذیر از طریق چاپ فلکسوگرافی یا چاپ گراور تولید می شوند.

حجم بسته بندی انعطاف پذیر چاپ دیجیتال در مقایسه با فرآیندهای آنالوگ ناچیز است (کمتر از ۱%)، اما شروع به تأثیرگذاری کرده است. چاپ دیجیتال بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بر روی دستگاه‌های الکتروفتوگرافی آغاز شد، اما معرفی مداوم دستگاه‌های جوهرافشان پرسرعت احتمالاً کاربرد آن را گسترش می‌دهد. طبق گفته انجمن بسته بندی انعطاف پذیر، بسته بندی مواد غذایی نیمی از فروش صنعت ایالات متحده را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه نیمی از بسته بندی انعطاف پذیر برای استفاده در برنامه های غذایی خریداری می شود، ایمنی مواد غذایی یک نیاز حیاتی است.

۵ مزیت برتر چاپ بسته بندی به صورت دیجیتال

چاپ دیجیتال به تولیدکنندگان لیبل و بسته بندی و مشتریان آنها مزایای بسیار جذابی ارائه می دهد. بر اساس نظرسنجی ۲۰۲۰ NAPCO Research، چاپگرهای تجاری که بسته‌بندی را روی دستگاه‌های دیجیتال چاپ می‌کنند، پنج مزیت برتر این دستگاه‌ها را گزارش می‌کنند که شامل برآوردن نیازهای تولید کوتاه‌مدت مشتریان (۶۲%) است. چاپ چندین نسخه در یک دوره چاپی (۵۱%)؛ چرخش سریعتر (۵۰٪)؛ توانایی چاپ مقرون به صرفه نمونه های اولیه یا نمونه های کوتاه مدت (۴۹٪). و شخصی سازی ۴۵%).) است.

به این ترتیب، صاحبان برند مزایای چاپ دیجیتال را می شناسند. با توجه به مطالعه NAPCO Research، “چاپ بسته بندی دیجیتال: زمان اکنون است!”، ۸۰٪ از صاحبان برند ترجیح می دهند با چاپگرها/مبدل هایی که چاپ دیجیتال را ارائه می دهند کار کنند. بسته‌بندی چاپ دیجیتال فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای صاحبان برند فراهم می‌کند تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه کنند، کارایی داخلی را بهبود بخشند و فروش و سودآوری را افزایش دهند.قابلیت‌های کوتاه‌مدت چاپ دیجیتال مزایای عملیاتی مهمی را به صاحبان برند ارائه می‌کند، از جمله تطبیق تکثیر واحد انبارداری (SKU)، کاهش نیازهای ذخیره‌سازی، به حداقل رساندن منسوخ شدن محصول، و بهبود تست طراحی. قبل از دستگاه‌های چاپ دیجیتال، گزینه‌های تست بسته‌بندی صاحبان برند محدود بود، زیرا هزینه‌های تولید صفحات چاپ و سایر هزینه‌های راه‌اندازی، چاپ مقادیر کمتر را بسیار گران می‌کرد.

نظرسنجی‌های مالک برند NAPCO Research اغلب نشان می‌دهد که رقابت در قفسه‌ها، تغییر شیوه زندگی، تغییر مقررات و ایمنی محصول تأثیرگذاران کلیدی بسته‌بندی هستند که مستقیماً با نقاط قوت چاپ دیجیتال بازی می‌کنند. توانایی چاپ دیجیتال برای تولید بسته‌بندی‌ها و لیبل‌های نسخه‌شده به‌طور مؤثرتر از چاپ معمولی، صاحبان برند را قادر می‌سازد تا نسخه‌های متقاعدکننده‌تری را ارائه دهند که از رقبا متمایز باشد.علاوه بر این، چاپ داده‌های متغیر تاریخ انقضا، بارکد، و شماره دسته‌ای نیز به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان امکان می‌دهد تا محصولات را ردیابی کنند و اطلاعات ضروری محصول را به خریداران ارائه دهند.