تأسیس تشکل سراسری صنعت چاپ در کشور توسط ۱۳ اتحادیه

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان از تلاش برای تشکیل یک تشکل سراسری در کشور خبر داد و گفت:‌ مقدمات کار انجام شده است و به زودی مراحل نهایی نیز طی می‌شود.

علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، از تلاش برای تشکیل یک اتحادیه سراسری چاپ خبر داد و گفت:‌ ما فعالان صنف چاپ سال‌هاست که به‌دنبال تشکیل یک  اتحادیه سراسری هستیم. ما در کل کشور به صورت رسمی ۱۳ اتحادیه ثبت شده داریم، در باقی استان‌ها نیز فعالان این صنعت هنوز به حد نصاب لازم برای تشکیل اتحادیه نرسیده‌‌اند. این ۱۳ اتحادیه به‌دنبال تشکیل انجمن صنایع چاپ هستند. نوشتن صورت‌جلسه و انتخاب هیئت مؤسس انجام شده است و به زودی مراحل نهایی را اقدام خواهیم کرد.

وی در ارتباط با ضرورت تشکیل این انجمن افزود: همه ما یک درد مشترک داریم که در تهران‌، قم،‌ زاهدان و خراسان نیز این درد مشترک حس می‌شود؛ بنابراین باید یک هم‌افزایی در جهت حل مشکلات صنعت چاپ وجود داشته باشد‌.

مغانی یکی از مشکلات صنعت چاپ در برهه فعلی را نبود متولی مشخص عنوان کرد و یادآور شد: در دولت گذشته متولی صنعت چاپ یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظرش این بود که صنعت چاپ زیرمجموعه وزارت صنعت باشد‌، اقداماتی نیز برای این انتقال انجام شد، اما نظر دولت فعلی بر این است که صنعت چاپ همچنان در وزارت ارشاد باقی بماند. ما هم به عنوان صنف موافقیم که وزارت ارشاد متولی رسمی صنعت چاپ بماند و از این صنعت حمایت کند.