تبلیغات و چاپ، ترکیبی که به کسب و کار شما رونق می‌بخشدرپورتاژ آگهی

در دنیای امروز که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، برخی از افراد معتقد هستند که دیگر چاپ فیزیکی جایگاه و اهمیت خود را از دست داده است.

 اما واقعیت این است که نه تنها موقعیت و تاثیر چاپ فیزیکی از بین نرفته است، بلکه افرادی که آن را کنار نگذاشته اند، از پتانسل بالایی بر جذب مخاطب برخوردار هستند.

هر چقدر هم که دنیای دیجیتال پیشرفت کند، نمی‌توان دنیای فیزیکی را حذف کرد. اگر همین الان به مرکز شهر خود سری بزنید انواع بیلبوردها، پوسترها و طرح‌های چاپ‌شده مختلفی را می‌توانید بیابید که پلی بین صاحب کسب و کار و مشتری هستند و کار تبلیغات را انجام می‌دهند. از تاثیر چاپ به هیچ وجه نباید غافل شد. در این مطلب مروری بر چند مورد از این محصولات چاپی می‌اندازیم.

چاپ تراکت تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی است. این کاغذ تبلیغاتی معمولا حاوی یک چند نوشته در مورد کسب و کار و خدمات شما و همچنین لوگو یا نشان شما است. از آن جایی که چاپ تراکت تبلیغاتی با هزینه کمی قابل انجام است، به شکل انبوهی چاپ و توزیع می‌شود.

از جمله نکات مهمی که باید در مورد تراکت‌های تبلیغاتی در نظر داشت این است که مخاطب نقشی کلیدی در تبلیغات از طریق تراکت بازی می‌کند و شما باید شناخت خوبی از او داشته باشید تا بتوانید با جملاتی که در تراکت به کار می‌برید او را جذب کنید. نوشتن متون تراکت‌ها نیز نیازمند مهارت است و حتی اگر یک تراکت تبلیغاتی حرفه‌ای با جذابیت گرافیکی داشته باشید، بدون جملات تاثیرگذار نمی‌تواند مخاطب زیادی جذب کند. این جمله ممکن است تا ماه‌ها در ذهن مخاطب شما باقی بماند. همچنین راه‌های ارتباطی خود را نیز روی این تراکت‌ها درج کنید.
برای طراحی گرافیکی تراکت‌های تبلیغاتی نیز باید دقت موردنظر را داشته باشید. طرح مورد استفاده شما در تراکت باید آن‌قدر جذاب باشد که در یک نگاه جلب توجه کند. اگر تراکت شما پر از نوشته باشد ولی طرحی گرافیکی در خود نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند در جلب نظر مشتری موفق باشد. استفاده از فونت مناسب و اندازه آن در طرح‌های گرافیکی نیز بسیار مهم است.

کاغذهای مورد استفاده در تراکت‌های تبلیغاتی می‌تواند یک رو یا دو رو و در دو طرح سفید یا سیاه باشد و جنس آن‌ها میز معمولا گلاسه یا تحریر هستند. اندازه تراکت‌ها معمولا A5,A6,B5,B6 هستند اما اندازه‌های دیگری نیز در صورت تمایل می‌توان از مراکز چاپ سفارش داد.

چاپ پوستر تبلیغاتی

پوسترها صفحاتی در قطع بزرگ هستند که کاربردهای مختلفی دارند. این صفحات توسط کسب و کارها، افراد و شرکت‌ها برای تبلیغات، آموزش، اطلاع رسانی یا موارد دیگر استفاده می‌شود. قدمت استفاده از پوستر به اندازه عمر صنعت چاپ است. از دیرباز پوسترهایی که روی دیوارها و یا مناطق پررفت و آمد شهر نصب می‌شوند، تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطبان داشته‌اند. شاید عجیب باشد اگر بدانید که دولت‌ها نیز گاهی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود از چاپ پوستر تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این مسئله اهمیت این نوع روش تبلیغاتی را به ما نشان می‌دهد.
برای طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی موفق باید نکات فراوانی را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال موضوع پوستر تبلیغاتی بسیار در جلب توجه مشتری مهم است. قطعا یک پوستر تجاری تفاوت‌های زیادی با یک پوستر تزئینی دارد.
رنگ پوستر یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی آن است. پوستری که ترکیب‌بندی رنگی نامناسبی داشته باشد، تبلیغات موثری برای شما در پی نخواهد داشت. عنوان کلیدی که برای پوستر انتخاب می‌کنید نیز باید جذاب باشد. این عنوان می‌تواند فقط به شکل یک تصویر یا همراه با یک نوشته باشد. محل نصب پوستر نیز می‌تواند از مهم‌ترین عناصر کلیدی باشد.

چاپ سربرگ

سربرگ‌ها، طرح‌هایی گرافیکی هستند که در بالای کاغذ‌های مربوط به یک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاغذهای سربرگ‌دار یکی از مواردی هستند که می‌توانند پرستیژ شرکت شما را بالا ببرند و در مشتری‌های شما حس اعتماد ایجاد کنند. باید دقت کرد که طرح مورد استفاده در چاپ سربرگ باید متناسب با کسب و کار شما باشد. نمی‌توان یک سربرگ با طرح فانتزی را برای یک اداره رسمی به کار برد. برای این که در مسیر کاری خود اشتباه نکنید می‌توانید از مراکزی مثل روتا پرینت برای سفارش یا مشاوره در حوزه چاپ کمک بگیرید تا مسیر درست را به شما نشان دهند.