تب کاغذ نشر دوباره بالا گرفت

قیمت کاغذ تحریر و بالک در بازارهای تهران روند افزایشی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اعلام به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بازار راکد نشر این روزها شاهد جهشی عجیب در قیمت انواع کاغذ به ویژه کاغذ تحریر و بالک ناشران است.

بر این اساس انواع کاغذ تحریر ۷۰ و ۸۰ گرمی که در ابعاد ۶۰ در ۹۰ و به فروش می‌رسد این هفته با افزایش قیمت با متوسط قیمت هر بند ۲۵۵ و ۳۱۰ هزار تومان قیمت خورده است. و برای همین کاغذ با ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ نیز قیمت متوسط هر بند ۳۵۵ و ۴۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در زمینه کاغذ بالک نیز هر بند کاغذ ۵۵ گرمی با ابعاد ۶۰ در ۹۰ با قیمت ۲۰۴ هزار تومان و با ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ با قیمت ۲۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فعالان بازار کاغذ طی روزهای اخیر انتشار تراکت‌های تبلیغاتی در هنگامه انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز نوسانات قیمت دلار طی روزهای گذشته را عامل اصلی این تغییر قیمت اعلام کرده بودند که با توجه پایین آمدن تب نوسان قیمت دلار و انتخابات کماکان روند افزایشی قیمت کاغذ ادامه خواهد داشت.

تعویق زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و کاهش پیک مصرف کاغذ در روزهای پایانی سال این انتظار را به وجود آورده بود که روند افزایش قیمت کاغذ شیب نزولی پیدا کند. این موضوع در کنار اعلام چندی پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تداوم ورود و عرضه دولتی کاغذ طی سال آتی کماکان تأثیری بر قیمت کاغذ در بازار نگذاشته و حتی برخی گزارش‌ها از افزایش قیمت محصولات جانبی انتشار کتاب از جمله زینک نیز خبر می‌دهند.