تحول نقش و طرح در صنعت چاپ پارچه و فرش با فروش رول سابلیمیشن

شرکت بین‌المللی پارس تجارت آرادمهر وارد کننده تخصصی ملزومات چاپ و فروشنده انواع رول سابلیمیشن است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام رنگ اول، با پیشرفت روز افزون صنعت چاپ دیجیتال در دنیا و روش‌های متداول چاپ از سنتی تا پیشرفته در دنیای دیجیتالی امروز که بوسیله مرکب‌های چاپ از جمله اکوسالونت و یو وی انجام می‌شده، با بهره‌مندی از کاغذ یا رول سابلیمیشن یا کاغذ انتقال (TransferPaper) با قیمت منطقی این صنعت شاهد رشد و پیشرفت بسیاری بوده است.

اما با رشد همه صنایع، صنعت پارچه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با تلفیق چاپ دیجیتال با چاپ پارچه بواسطه کاغذ انتقال یا TransferPaper شاهد خلق تصاویر و نقوش متنوع و با کیفیتی نسبت به نسل‌های قبل هستیم.

چاپ سابلیمیشن نوعی چاپ حرارتی است که بواسطه تکنولوژی بکار رفته در آن می‌توان نقش و طرح های متمایز و با کیفیت‌تری نسب به نسل قبل روی پارچه‌ها ایجاد کرد.
روش‌های چاپ پارچه:
چاپ مستقیم

در روش چاپ مستقیم به دلیل محدودیت تعداد رنگ ها (حدود ۱۴ کالیته رنگ) نمی‌توان نقش و طرح‌های دلخواه و با کیفیتی روی پارچه منتقل کرد. هزینه‌های بیشتری نسبت به چاپ غیرمستقیم داشته و بطور کلی استفاده از این روش برای چاپ مرسوم نیست.
چاپ غیرمستقیم

اما چاپ غیرمستقیم مزایای بیشتری نسبت به روش مستقیم داشته و مرسوم‌تر است.

در این روش با بهره‌گیری از کاغذ سابلیمیشن (کاغذ انتقال) می‌توان بدون محدودیت در کالیته‌های رنگی، طرح و نقش‌های متنوع و با کیفیتی روی پارچه ایجاد نمود.

پس از چاپ طرح دلخواه روی کاغذ سابلیمیشن، طرح مورد نظر بواسطه دستگاهی به نام کلندر و با پرس کردن کاغذ به پارچه و تابش گرمای زیاد منتقل می‌شود.
انواع رول سابلیمیشن:

بطور کلی سطح کاغذهای انتقال کوت شده (Coated) یا پوشانده شده است.

برخی فول کوت (دوطرف سطح پوشانده شده) و برخی یک طرف کوت (یک طرف سطح کاغذ پوشانده شده) هستند.

بنابراین کیفیت چاپ پارچه‌هایی که از کاغذهای فول کوت استفاده کرده‌اند بالاتر از آن‌هایی هستند که یک طرف آن پوشانده شده هستند.

در صورت استفاده نابجا از کاغذهای یک طرف کوت به دلیل احتمال نشتی مرکب از سطح غیر پوشانده شده، ممکن است خروجی با کیفیتی پایین‌تر از معمول بدست آید.

البته لازم به ذکر است با قرار دادن یک لایه کاغذ ساده به عنوان کوت محافظت کننده می‌توان تا حدودی از بروز به هم ریختگی رنگ ها و افزایش کیفیت چاپ بهره برد.

علاوه بر نوع کوتینگ، کاغذهای انتقال یا سابلیمیشن دارای گرماژهای مختلفی است و همین تنوع در گرماژها در کیفیت چاپ تاثیر مستقیم دارند.

به همین دلیل هرگرماژ بسته به نوع پارچه تعیین می‌شود.

بنابراین انتخاب متناسب نوع گرماژ کاغذ با پارچه می‌تواند خروجی چاپ بسیار با کیفیتی داشته باشد.

به عنوان مثال برای چاپ تصاویر روی ملحفه باید از گرماژهای متناسب و زخیم‌تری استفاده کرد.

همچنین اخیرا در صنعت فرش نیز استفاده از کاغذ انتقال و چاپ روی فرش‌ها متداول شده که تنوع در گرماژ نیازهای این حوزه را نیز پوشش داده است.
کاربرد رول سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن به منظور افزایش کیفیت، طرح و نقش و تنوع در رنگ‌هایی است که نیاز به چاپ تصاویر متنوع روی بافت پارچه دارند، استفاده می‌شود.

اخیرا پارچه‌هایی که در البسه بانوان بخصوص انواع شال، روسری و تی‌شرت‌هایی که در بازار عرضه می‌شود از این چاپ استفاده می‌کنند.

همچنین انواع فرش و موکت و تابلوفرش‌ها در طرح‌ها و نقش‌هایی که بصورت دو بعدی و سه بعدی در بازار موجود هستند نیز با بهره‌مندی از چاپ دیجیتال بواسطه کاغد سابلیمیشن چاپ شده‌اند.
قیمت فروش کاغذ سابلیمیشن

شرکت بین المللی پارس تجارت آرادمهر وارد کننده تخصصی ملزومات چاپ است. این شرکت وارد کننده انواع کاغذهای سابلیمیشن در گرماژهای متنوع در انواع کوتینگ‌ها بوده و توانسته بخشی وسیعی از نیازهای حوزه چاپ پارچه را در کشور مرتفع کند.

جهت مشاوره خرید کاغذ سابلیمیشن بطور مستقیم از واردکننده می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها بهره‌مند شوید.