تعرفه‌گذاری جدید برای خدمات چاپ/ وعده پیگیری معاون فرهنگی ارشاد برای استانی شدن اتحادیه‌های چاپ

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری جلسه  قیمت‌گذاری تعرفه‌های خدمات چاپ با حضور رؤسای اتحادیه های سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد که تعرفه‌های خدمات چاپ ارزیابی و تعرفه‌های جدید برای سال پیش رو پیشنهاد شد.

وی ادامه داد:‌ اتحادیه‌های صنفی مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند و قیمت‌های پیشنهادی نیز لازم الاجرا توسط واحدها نیستند،‌ ما به عنوان اتحادیه بر مبنای نظر کارشناسی قیمت‌هایی را به واحدها پیشنهاد کردیم. این چاپخانه‌ها هستند که باید تصمیم‌گیری کنند با این قیمت‌ها خدمات ارائه  کنند یا نه.

 ابوالحسنی همچنین از دیدار رؤسای اتحادیه‌های چاپ با معاون فرهنگی وزیر ارشاد خبر داد و گفت: در این دیدار موضوع استانی شدن کل صنعت چاپ در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت،‌ از آنجایی که چاپخانه‌ها چه در تهران و چه در استان‌ها در حال انتقال به حاشیه شهر‌ها هستند،‌ رفته رفته از زیرمجموعه اتحادیه‌ها خارج می‌شوند، شهرهای حاشیه تهران مثل شهر ری‌،  اسلامشهر‌، پردیس و … نیز اکنون زیرمجموعه اتحادیه‌های غیرتخصصی مثل اتحادیه عکاسان هستند و باید زیر مجموعه اتحادیه تخصصی خود شوند.

وی گفت: اتاق تهران با تشکیل اتحادیه‌های استانی چاپ موافق کرده است،‌ اما اتحادیه‌هایی که چاپخانه‌ها در حاشیه شهرها زیرمجموعه آن‌ها هستند،‌ با جدا شدن این چاپخانه‌ها مخالفت می‌کنند.

ابوالحسنی گفت:‌ معاون فرهنگی وزارت ارشاد از استانی شدن اتحادیه‌های چاپ حمایت کامل کرد و قرار بر این شد که  با کمیسوین عالی نظارت صنعت و معدن نیز نامه‌نگاری کنند. همچنین برای پیگیری برخی از مطالبات دیگر صنعت چاپ از جمله واردات ماشین‌آلات و … جلسه مشترک وزیر ارشاد،‌ وزیر صنعت و معدن و اتحادیه چاپ برگزار شود.