توضیح احمدوند درباره کیفیت کاغذ مازندران

تهران- ایرنا- به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ تولید شده در کارخانه مازندران برای دستگاه‌های چاپ افست مناسب‌تر است، امکان استفاده ناشرانی که تیراژ بالا دارند از این کاغذ، در تعادل قیمت بازار تاثیر خواهد داشت.

یاسر احمدوند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره کیفیت کاغذ تولید داخلی اظهارکرد: کاغذ تولید شده در کارخانه مازندران برای دستگاه‌های چاپ افست مناسب‌تر است و در چاپخانه‌های افست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید این کاغذ برای برخی از دستگاه‌های چاپ دیجیتال مناسب نباشد؛ البته تا کنون بازخورد اینچنین نداشتم و ناشرانی که درخواست داشتند، کاغذ خود را دریافت کردند. دراین روزها بیش از کاغذی که تولید شده‌است، متقاضی داریم.

استفاده ناشران در کاغذ مازندران به تنظیم قیمت بازار کمک می کند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر ارائه کاغذ کارخانه مازندران به تنظیم قیمت بازار بیان کرد: امکان استفاده ناشرانی که تیراژ بالا دارند، از کاغذ چاپ مازندران سبب می‌شود، حجم تقاضای ناشران از بازار کاهش پیدا کند و در تعادل قیمت هم تاثیر خواهد داشت.

او افزود: امیدواریم با اضافه شدن کاغذ کارخانه پارس که کیفیت بهتری دارد و برای دستگاه چاپ دیجیتال مناسب است، این نیاز ناشران هم رفع شود.

کاغذ کارخانه مازندران با قیمت منصفانه ارائه می‌شود

احمدوند درباره امکان بالا رفتن کیفیت کاغذ کارخانه مازندران توضیح داد: کاغذی که کارخانه مازندران تحویل می‌دهد کیفیت خوبی دارد، در گفت‌وگوهایی که با ناشرانی که این کاغذ را دریافت کردند، انجام شد، متوجه شدیم از آن رضایت دارند. یک یا دو مورد از ناشران کاغذی دریافت کرده بودند که در بند یا برش ایراد داشت، این موارد با کاغذهای بی‌ایراد جبران شد.

کاغذ دریافتی یک یا دو مورد از ناشران کاغذی در بند یا برش ایراد داشت که این موارد با کاغذهای بی‌ایراد جبران شد
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه کاغذ دریافت شده نسبت به کاغذی که سال‌های قبل تولید می‌شد، کیفیت بسیار بهتری دارد، ادامه داد: امیدواریم کیفیت کاغذ ارتقا پیدا کند. در هر حال کاغذ کارخانه مازندران کاغذ مکانیکال (کاغذی که با فرآیند مکانیکال و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود) است و با کاغذهای شیمیکال در پایه متفاوت است؛ اما کاغذی خوبی است.

او با بیان اینکه کاغذ کارخانه مازندران با قیمت منصفانه ارائه می‌شود، افزود: تصور نمی‌کنم این کاغذ را بتوان با قیمت پایین‌تری ارائه کرد. بخشی از مواد اولیه کاغذهای کارخانه مازندران وارداتی است، افزایش قیمت دلار روی قیمت مواد اولیه هم تاثیر می‌گذارد. امیدواریم با افزایش تیراژ قیمت کاغذ مازندران کاهش پیدا کند.