خروج سرمایه گذاران صنعت بسته بندی از روسیه

گروه Stora Enso سه کارخانه بسته بندی کریگیت خود را در روسیه واگذار کرده است. کارخانه های بسته بندی Lukhovitsy، Arzamas و Balabanovo این شرکت به مدیریت محلی واگذار شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ارزیابی Stora Enso این است که به دلیل عدم قطعیت در بازار روسیه، مالکیت و عملیات محلی راه حل بلندمدتی پایدارتری برای این مشاغل و کارکنان مربوطه ارائه می دهد.

این تراکنش هیچ تاثیری بر فروش سالانه و EBIT عملیاتی Stora Enso نخواهد داشت. با توجه به کاهش چشم انداز تجاری برای این مشاغل، ۳۵ میلیون یورو زیان کاهش ارزش در نتیجه سه ماهه اول ثبت شد. زیان اضافی ناشی از معامله طبق IFRS تقریباً ۵۵ میلیون یورو خواهد بود که عمدتاً شامل تعدیل های تبدیل ارز است که در تاریخ پایانی ثبت می شود. هزینه ها به عنوان اقلام مؤثر بر قابلیت مقایسه در نظر گرفته می شود.

سایت های واگذار شده در لوخوویتسی، آرزاماس و بالابانوو واقع شده اند و تقریباً ۶۲۰ نفر کار می کنند و ظرفیت کل سالانه ۳۹۵ میلیون متر مربع بسته بندی موجدار(کریگیت) دارند. این سایت‌ها عمدتاً بسته‌بندی‌های کریگیت را برای بخش‌های خواربار، لوازم خانگی، شیرینی‌پزی و غذای حیوانات خانگی در بازار داخلی روسیه تولید می‌کنند.

این شرکت در ۲ مارس سال جاری اعلام کرد که تمام تولید و فروش خود را در روسیه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد. در ۲۵ آوریل، Stora Enso از واگذاری دو کارخانه چوب بری و عملیات جنگلی خود در روسیه به مدیریت محلی خبر داده بود.