راهنمای چاپ نایلون و نایلکس

در این مطلب قصد داریم دو نوع از بسته بندی های پر استفاده و تفاوت های آن را به طور کامل شرح دهیم و همچنین به طور کامل درباره چاپ نایلون و چاپ نایلکس اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم.

نایلون و نایلکس، و تفاوت آنها با یکدیگر

نایلون از مواد اولیه پلی اتیلنی سبک (LDPE) تشکیل شده اما نایلکس از مواد اولیه پلی اتیلنی سنگین (HDPE) به همین دلیل نایلون دارای ظاهری مات با مقاومت و کشسانی پایین تر از نایلکس میباشد، اما نایلکس ظاهری براق دارد که با لمس آن سر و صدای زیادی تولید می شود.  طراحی و چاپ روی نایلون و نایلکس  به علت نوع جنس و چاپ پذیری بالا مورد اهمیت است.

چاپ پذیری کدام بهتر است؟

نایلون و نایلکس اگر به خوبی جرقه گیری شوند از لحاظ کیفیت و میزان چاپ پذیری کاملا یکسان هستند اما چون نایلون ظاهر مات تری دارد، کیفیت چاپ آن بهتر است مخصوصا اگر نایلون به صورت رنگی تولید شود.

بطور کلی نایلون برای انواع بسته بندی و انواع پلاستیک دسته دار مورد استفاده قرار می گیرد اما نایلکس بیشتر برای پلاستیک دسته رکابی و برخی از بسته بندی های خاص و محدود.

دستگاه چاپ نایلون و نایلکس

دستگاه های چاپ و تولید نایلون  محدود به دستگاه چاپ فلکسو سیلندر مرکز یا استک می باشد که برای سفارشات زیر ۵۰۰ کیلو میتوان از چاپ سیلک یا همان دستی استفاده کرد.

چاپ فلکسو سیلندر مرکز و استک

بهترین و پر استفاده ترین دستگاه چاپ محصولات پلی اتیلنی دستگاه چاپ فلکسو میباشد که کیفیت چاپ بالایی به همراه فاصله چاپی بسیار پایینی دارد و به همین دلیل هر طرح یا تصویری با بهترین کیفیت و کوچکترین جزئیات با این دستگاه قابل چاپ می باشد.

کلیشه چاپ

در این روش با توجه به نوع چاپ (استک یا سیلندر مرکز) کلیشه های متفاوتی با ضخامت های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند که جنس آنها از ژلاتین است.

آیا چاپ هلیوگراور روی محصولات پلی اتیلنی قابل استفاده است؟

خیر، زیرا چاپ هلیو مخصوص محصولات سلفونی یا همان پلی پروپلینی است.

در روش چاپ هلیو هیچ فاصله چاپی وجود ندارد از همین رو با بهترین کیفیت و بالاترین وضوح تصویر چاپ انجام می‌شود.

چاپ نایلون تیراژ کم (چاپ سیلک)

بسیاری از مشاغل نیازی به نایلون و نایلکس چاپی با حجم های بالا ندارند، بهمین خاطر پیشنهاد ما به جای استفاده از دستگاه های چاپی استفاده از روش دستی یا همان چاپ سیلک می‌باشد.

در این روش نیازی به ساخت کلیشه یا سفارش بالای ۵۰۰ کیلو وجود ندارد. البته هر طرح یا تصویری امکان چاپ با این روش را ندارد.

انواع نایلون دسته دار فروشگاهی

پلاستیک دسته دار فروشگاهی  انواع مختلف با جنس های گوناگون و کاربردهای متفاوتی دارد.

انواع پلاستیک های فروشگاهی عبارتند از :

پلاستیک (نایلکس) دسته رکابی
کیسه دسته موزی
نایلون دسته تقویتی
نایلون دسته بندی (دسته زنبیلی)

طراحی و چاپ پلاستیک تبلیغاتی

بسیاری از فروشگاه ها و مشاغل گوناگون برای افزایش اعتماد مشتریان خود، اقدام به برند سازی و تبلیغ بر روی کیسه های دسته دار می کنند، که این روش یکی از کم هزینه ترین و در عین حال پر بازده ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود زیرا هر مشتری که از شما محصولی را خریداری کند برای بسته بندی و حمل و نقل آن از کیسه دسته دار فروشگاهی استفاده می کند که به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر به حساب می آید زیرا بر روی آن نام برند شما و آدرس و اطلاعات دیگر وجود دارد.

دارما بسپار نگار با همکاری برترین طراحان بسته بندی امکان طراحی تصویر مورد نظر شما و همچنین تولید و چاپ با تضمین قیمت و کیفیت را دارد.

چاپ نایلون بسته بندی

پلاستیک دسته دار با مواد اولیه نایلونی  از پرکاربردترین محصولات پر استفاده در اکثر صنایع و مشاغل است، و یکی از کاربردهای مهم نایلون در صنعت بسته بندی مواد غذایی و محصولات گوناگون است که در بیشتر موارد به صورت رولی و در برخی از موارد به صورت فله تولید میشود.

برای نمونه های رولی، مشتری خود عملیات دوخت و بسته بندی را انجام می دهد و تنها چاپ فلکسو بر روی آن امکان پذیر است اما در نمونه های فله ای که دوخت توسط شرکت انجام میشود، امکان چاپ سیلک وجود دارد.

برخی از کاربرد های نایلون در صنعت بسته بندی عبارتند از :

بسته بندی حبوبات
بسته بندی مرغ منجمد
بسته بندی شیر و دوغ
بسته بندی دستمال کاغذی
و …

رنگبندی تولید نایلون و نایلکس

خط تولید دارما بسپار نگار هیچ محدودیتی در تولید نایلون و نایلکس در در رنگبندی مورد نیاز مشتری ندارد و می تواند در هر طیف رنگ بندی سفارش مشتری را انجام دهد.

آیا تولید نایلون و نایلکس با پایه رنگی تاثیری در قیمت آن دارد ؟

در بیشتر موارد خیر اما برای رنگبندی های خاص احتمال افزایش قیمتی ناچیز وجود دارد زیرا برای تولید نایلون و نایلکس یا دیگر محصولات پلی اتیلنی از افزودنی مستربچ برای رنگ مورد نظر استفاده می شود، که برخی از مستربچ ها با رنگبندی های خاص به دلیل کمبود یا تولید محدود دارای قیمت بالاتری هستند، اما به هر حال تاثیر آن در قیمت نهایی بسیار ناچیز است.

یکی از مهم ترین نکات در تولید محصولات پلی اتیلنی با وضوح رنگی عالی مخلوط کردن افزودنی به مقدار مناسب یا بیشتر است که بسپار نگار این تضمین را به مشتریان خود برای محصولات با پایه رنگی می دهد.