رضایت ناشران قمی از کاغذ تولید داخل

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از رضایت نسبی ناشران این استان از کیفیت کاغذهای تولید داخل شرکت مازندران خبر داد.

حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌‌، از رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب‌های تخصصی حوزه دین در این استان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم تا نمایشگاه تخصص حوزه دین را در بهمن ماه سال جاری برگزار کنیم.

وی ادامه داد:‌ رایزنی‌های با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین یارانه حمایتی طلاب،‌ دانشجوین و … انجام شده است که با قطعی شدن اختصاص یارانه مقدمات برگزاری نمایشگاه را آغاز خواهیم کرد.

خرمی همچنین با اشاره به وضعیت بازار نشر گفت:‌ در یکی دو ماه گذشته بازار نشر در رکود به سر می‌برد و در این میان افزایش قیمت کاغذ بی‌تأثیر نبوده است.

وی به استفاده از کاغذ داخلی (مازندران) توسط برخی ناشران قمی اشاره کرد و یادآور شد:‌ خوشبختانه کیفیت کاغذ مازندران نسبت به گذشته رشد خوبی داشته و از این جهت ناشران متقاضی استفاده از کاغذ داخلی رو به افزایش است.علاوه بر کیفیت،‌ قیمت نیز تفاوت قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید

دستکاری قیمت‌ کتاب توسط یک توزیع‌کننده در قم/ حساسیت‌ در نظارت، کتاب‌سازی را کاهش می‌دهد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم ادامه داد:‌ هزار و ۳۵۰ ناشر و بیش از ۲۰۰ کتابفروش در استان قم فعالیت می‌کنند، اغلب این ناشران خصوصی هستند و تنها ۱۰ درصد ناشران دولتی‌اند‌، وقتی کاغذ به بندی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است،‌ نمی‌توان انتظار فعالیت جدی از نشر داشت،‌ در دو سال اخیر شمارگان نشر بسیار کاهش داشته و نهایتاً تا ۵۰۰ نسخه می‌رسد،‌ کما اینکه بسیاری از ناشران دیجیتال چاپ می‌کنند و تعداد به مراتب پایین‌تر است.

انتهای پیام/