روشهای چاپ روی لیوان کاغذی

بسیاری از لیوان های کاغذی نیز برای اهداف بازاریابی استفاده می شوند و به همین دلیل با آرم کافی شاپ یا شرکتی که از آنها استفاده می کند چاپ می شوند. روش‌های چاپ متفاوتی وجود دارد و هر روش به روش‌های مختلفی تخصصی می‌شود تا چاپ را کارآمدتر و برای مشتریان مفیدتر کند.و بتوانند برندسازی کنند

چاپ افست یکی از پرکاربردترین روش های چاپ برای لیوان های کاغذی و مخصوصاً در چاپ های بزرگتر است. قسمت گران قیمت افست، صفحه چاپ است. فرآیند چاپ تضمین می کند که چاپ روی فنجان بهتر و کاملتر شود .

بسیاری از لیوان های کاغذی نیز برای اهداف بازاریابی استفاده می شوند و به همین دلیل با آرم کافی شاپ یا شرکتی که از آنها استفاده می کند چاپ می شوند. روش‌های چاپ متفاوتی وجود دارد و هر روش به روش‌های مختلفی تخصصی می‌شود تا چاپ را کارآمدتر و برای مشتریان مفیدتر کند.و بتوانند برندسازی کنند

© صنایع JP. از کاغذ تا لیوان کاغذی چاپی

چاپ افست

چاپ افست یکی از پرکاربردترین روش های چاپ برای لیوان های کاغذی و مخصوصاً در چاپ های بزرگتر است. قسمت گران قیمت افست، صفحه چاپ است. فرآیند چاپ تضمین می کند که چاپ روی فنجان اول و فنجان شماره یک میلیون یکسان باشد. روند موثر همچنین قیمت های خوب را تضمین می کند و قیمت هایی که به مقدار بالاتر کاهش می یابد.

چاپ تامپون

چاپ تامپون شبیه فرآیند «مهر زدن» است که در آن جوهر از یک صفحه فلزی حکاکی شده گرفته می‌شود و روی یک پد انعطاف‌پذیر قرار می‌گیرد و بعداً روی مقاله چاپ شده مهر می‌شود. چاپ تامپون به عنوان چاپ پد نیز شناخته می شود و از سیلیکون ساخته شده است و می تواند با هر سطح ناهمواری سازگار شود.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسوگرافی نسخه مدرن جدید لترپرس است و می توان از آن برای چاپ تقریباً بر روی هر نوع بستر اعم از کاغذ، پلاستیک، فلز و سلفون استفاده کرد. مزایای چاپ فلکسو این است که می تواند در دانه های پرس بسیار بالا اجرا شود و بر روی طیف گسترده ای از مواد زیرلایه چاپ شود، اما معایب آن این است که هزینه صفحات چاپ بسیار بالا است، اما اگر به درستی از آنها مراقبت شود، می توانند دوام داشته باشند. برای میلیون ها برداشت، همچنین اگر نیاز به یک کار پیچیده باشد، تنظیم چاپ ممکن است تا چند ساعت طول بکشد.

چاپ دیجیتال

یکی از متداول‌ترین و کارآمدترین روش‌های چاپ تصاویر یا اسناد رنگی بر روی کاغذ یا مواد دیگر، چاپ دیجیتال است و برای اکثر مردم معمولاً به عنوان «چاپ» شناخته می‌شود.

چاپ دیجیتال بیشتر در مورد روزنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در چاپ مقالاتی که نیاز به طراحی های متفاوت در مقادیر کمتر دارند، سریعتر و ارزان تر است. این به دلیل هزینه کم چاپ صفحات است.

رنگ های CMYK و Pantone – تفاوت ها

رنگ‌های CMYK و Pantone پرکاربردترین ترکیب‌های رنگی هستند و هر کدام دارای فاکتورهای منحصربه‌فردی هستند که آنها را برای موقعیت‌های مختلف مناسب می‌کند. در این بخش به مهم ترین جزئیات بین رنگ های CMYK و Pantone می پردازیم . این به شما درک بهتری از فرآیند رنگ می دهد و اینکه کدام یک برای هر موقعیتی ارجح تر است.

CMYK

CMYK راه حل بهتری است اگر کار چاپ نیاز به رنگ باکیفیت نداشته باشد. دلیل دیگر این است که قیمت مناسب تری نسبت به پنتون دارد. یک صفحه چاپ برای هر مرکب چاپ قبل از شروع فرآیند ایجاد می شود، ۴ صفحه ۴ رنگ ایجاد می شود که CMYK است. از آنجایی که ۴ بشقاب ۴ رنگ ایجاد می شود، می توان بدون پرداخت هزینه اضافی به همان تعداد رنگ در طرحی که ترجیح می دهید استفاده کرد.

رنگ های CMYK به دلیل رنگ آمیزی دقیق تر تقریباً فقط برای چاپ روی کاغذ استفاده می شوند. ترکیب رنگ‌های CMYK با طرح‌های دیگر بسیار آسان‌تر است که استفاده از آن را در مقادیر کمتر ارزان‌تر می‌کند. CMYK در تولید همان جنب و جوشی که می توان با پنتون به دست آورد محدودیت دارد.

رنگ های پنتون

فرآیند دیگر که Pantone است، کارآمدتر و انتخاب بهتری برای چاپ رنگ های منحصر به فرد است. پنتون قادر است رنگ های بیشتری را در سایه نزدیک تر به رنگ هایی که در مرحله طراحی دیجیتال دیده می شود. تولید کند. پنتون در مورد برند و لوگو مناسب تر است زیرا رنگ ها دقیق تر و مطابق با طرح اصلی هستند. پنتون در مجموع دارای بیش از ۱۸۰۰ رنگ مختلف است و آنها با سیزده رنگدانه پایه ایجاد شده اند که انواع رنگ های منحصر به فرد را ایجاد می کنند. مشکلی که در مورد رنگ های پنتون وجود دارد این است که برای هر رنگ اضافی که می خواهید به طراحی خود اضافه کنید باید هزینه اضافی بپردازید. از رنگ های پنتون می توان برای چاپ روی همه چیز استفاده کرد، زیرا رنگ دقیقی دارد.

پوشش برای لیوان های کاغذی

همانطور که قبلا توضیح دادم، هنگام ساخت لیوان های کاغذی، لایه ای از پوشش روی آنها قرار می گیرد، بنابراین می تواند حاوی مایعات و نوشیدنی های دیگر باشد.

این پوشش را می توان از انواع مختلفی از پلاستیک ساخته و برخی را در واقع بدون پوشش پلاستیکی ساخت. من در بخش های بعدی کمی در مورد انواع پوشش و معنی آن برای بازیافت لیوان های کاغذی صحبت خواهم کرد.

لیوان های کاغذی با پوشش پلی اتیلن – پلاستیک

اول از همه، اکثر لیوان های کاغذی با یک لایه نازک پلاستیکی در داخل لیوان پوشانده شده اند که فنجان را کنار هم نگه می دارد و از نشت فنجان جلوگیری می کند. لیوان های کاغذی با روکش پلاستیکی با پلاستیک پلی اتیلن پوشانده شده اند،

به این معنی که پلاستیک از نفتا ساخته شده است که یک روغن اضافی است، به این معنی که پوشش پلاستیکی از منابع طبیعی محدود ساخته شده است. پوشش پلاستیکی البته ایمن برای مواد غذایی است و می تواند با مواد غذایی در تماس باشد. پوشش پلاستیکی دلیلی است که بیشتر لیوان های کاغذی را نمی توان بازیافت کرد.

لیوان های کاغذی با PLA – Bioplastic

مانند هر لیوان کاغذی دیگری که در آنجا ساخته می شود، لیوان های کاغذی PLA نیز دارای یک لایه پلاستیکی نازک در داخل لیوان هستند که با بقیه متفاوت است. پلاستیک PLA از مواد گیاهی مانند شکر، نشاسته ذرت، کاساوا، نیشکر یا چغندرقند ساخته شده است.

گیاهان ذرت برای استخراج نشاسته در اتاق گلوکز آسیاب می شوند. سپس گلوکز برای تولید اسید لاکتیک تخمیر می شود. یک فرآیند شیمیایی اسید لاکتیک را به پلیمر تبدیل می کند که می تواند به گلوله تبدیل شود که در صنعت به عنوان رزین شناخته می شود.

PLA نقطه ذوب پایینی دارد، بنابراین برای نوشیدنی های سردی که گرمتر از ۴۰ درجه سانتیگراد نیستند، بهترین است. در جاهایی که به مقاومت حرارتی بیشتری نیاز است، مانند کارد و چنگال، یا درب قهوه. این شامل افزودن گچ به PLA برای عمل به عنوان یک کاتالیزور، و سپس گرم کردن و خنک کردن سریع رزین PLA در طول تولید است.
برای کمپوست شدن محصولات PLA 3-6 ماه در تاسیسات سیستم کمپوست صنعتی طول می کشد. تولید PLA از منابع سوخت فسیلی ۶۸ درصد کمتری نسبت به پلاستیک های سنتی استفاده می کند و اولین پلیمر خنثی گازهای گلخانه ای در جهان است.

© Limepack. لیوان های کاغذی PLA با چاپ

لیوان های کاغذی بدون پلاستیک

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکنون امکان استفاده از لیوان های کاغذی بدون روکش پلاستیکی را فراهم کرده اند. این پروژه در سال ۲۰۱۷ به تولید رسید و آزمایش لیوان های کاغذی با موفقیت انجام شد. این بخش در زیر نحوه ایجاد آن را پوشش می دهد و به شما بینشی می دهد که چه مزایایی ارائه می دهند.

بنابراین اساساً، تمام فشارهایی که از طرف مردم در مورد زباله های پلاستیکی و لیوان های کاغذی که بازیافت نمی شدند، ایجاد می شد، دولت ها، مشاغل، تولیدکنندگان مجبور بودند سریع حرکت کنند و ایده ای عالی برای کاهش زباله های پلاستیکی ارائه دهند. این در نهایت منجر به ایده ای از فنجان های بدون پلاستیک شد که اکنون واقعیت دارد.

دلیل عدم معرفی این ماده قبلاً این بود که قادر نبود کاغذ حاوی مایعات را بدون لایه پلاستیکی بسازد. به همین دلیل است که برای بسیاری از مردم جالب است که چگونه این کاغذهای بدون پلاستیک می توانند حاوی مایع باشند، که در ادامه به آن خواهم پرداخت. من همچنین یک پست وبلاگی عمیق در مورد لیوان های کاغذی رایگان پلاستیکی تهیه کرده ام.

پوششی که محتوی مایعات را ممکن می سازد با پراکندگی بر پایه آب در دو طرف لایه ایجاد می شود، در حالی که لایه میانی فنجان با خمیر شیمیایی-ترمومکانیکی ساخته شده است.