روند روبه رشد بازار چاپ دیجیتال لارج فرمت

بازار چاپ دیجیتال در بخش لارج فرمتها دستخوش گذار دیجیتالی خود شده است، در حالی که برخی از فناوری‌های چاپ آنالوگ، مانند سیلک اسکرین، همچنان مکمل ترکیب کلی ارائه‌دهندگان خدمات چاپ با فرمت بزرگ (PSP) به مشتریان خود هستند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این رابطه، واضح است که هنوز چیزهای زیادی برای بررسی و مقایسه وجود دارد و به همین دلیل است که دروپا ۲۰۲۴ چنین فرصتی غیرقابل از دست دادن است. اکنون کوید۱۹ در صنعت چاپ تغییرات زیادی ایجاد کرده است و بسیاری از برنامه های کاربردی جدید، حتی یک دسته جدید – علائم فاصله گذاری اجتماعی – تکامل یافته است.
همه سازندگان کلیدی، مانند Canon، Epson، HP، Mimaki، Roland DG، Konica Minolta، Agfa، و بسیاری دیگر، برنامه‌های کاربردی و آخرین پیشرفت‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت که همگی با هدف ایجاد فرصت‌های تجاری جدید برای PSPها هستند. پیش بینی می شود حجم این بازار به ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ ارتقاء پیدا کند.

در حالی که چاپ های عریض هنوز به طور کلی در ماشین آلات آنالوگ قابل تولید هستند، آنها به همان اندازه در زمان های گذشته سفارش داده نمی شوند. انتقال دیجیتال به این معنی است که برنامه های کاربردی بیشتر و بیشتری دیجیتالی می شوند و این خود منجر به چاپگرهای بسیار تخصصی و گسترده و فوق عریض می شود که بسیاری از آنها در دروپا ۲۰۲۴ نشان داده خواهند شد.برای به نمایش گذاشتن توانایی خود در ارائه مشاغل جدید و غیرمنتظره در بازار. و مهم‌تر از همه، توانایی تولید پروژه‌های کوتاه مدت، شخصی‌سازی‌شده و سفارشی‌شده -حتی یک‌بار- که به صاحبان برند کمک می‌کند کارهایی را انجام دهند که قبلاً امکان‌پذیر نبودند تا تلاش‌های برندسازی آنها به پتانسیل کامل خود برسد.

یکی دیگر از عوامل رشد بزرگ در این بخش البته دستور کار محیطی است، موضوعی جهانی که بسیار فراتر از دروپا است. همانطور که جهان تلاش می کند تأثیر منفی آب و هوا را کاهش دهد، تولید کنندگان چاپگر، PSP ها و علاوه بر مشتری سفارش دهنده چاپ (چه در یک شرکت کوچک یا بزرگ) در نظر دارند چگونه می توانند به الزامات زیست محیطی کمک کنند. همه گیری جهانی این الزامات مشتری محور را تسریع کرده است. جوهرها و مواد مصرفی برای چاپ عریض و فوق عریض، و همچنین خود چاپگرها، توسط بازدیدکنندگان دروپا ۲۰۲۴ در مورد اینکه چقدر در این زمینه و چاپخانه‌های خودشان قرار می‌گیرند قضاوت می‌شوند.
بسیاری از برندها مایل به پرداخت دلار اضافی برای به دست آوردن محصول پایدارتر هستند، روندی که در آینده ادامه خواهد داشت و احتمالاً با مقررات جدید تقویت می شود.

چاپگرهای فرمت عریض و فوق عریض عمدتاً برای پاسخگویی به صنایع نشانها و علائم، تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات ساخته شده اند. با این حال، آنها همچنین می توانند به دلیل تطبیق پذیری خود که برخی مشاغل (عمدتاً کوتاه مدت) در صنایع تجاری، بسته بندی و لیبل و همچنین کارهای تصحیح را بعداً به صورت آنالوگ انجام دهند، می توانند یک ورودی یا حتی اندکی در بازارهای دیگر ایجاد کنند. برخی ماشین آلات حتی می توانند به مناطقی که قبلاً توسط تجهیزات لیتوگرافی، پرینتد الکترونیک ، RFID و انواع محصولات رسانا پوشش دار، نفوذ کنند.

برای جامعه چاپ دیجیتال و کسانی که قصد ورود به بازار فرمت بزرگ را دارند، مهم است که این بازار را بر اساس تعداد بی شماری از برنامه های کاربردی منحصر به فرد که به دانش تخصصی نیاز دارند، درک کنند. این فهرست طولانی و متنوع است – اعم از روکش وسایل نقلیه، پوستر، هنر، تابلوهای داخلی یا خارجی، PoP و PoS، چاپ دکور، مسیریابی، اثاثیه منزل، کاغذ دیواری، نقاشی های دیواری، هر نوع نمایشگر، رویدادها و گرافیک زمین، تابلوهای یکبار مصرف از یک سفارش بزرگ که باید متناسب با مکان دقیقی که در آن نصب می‌شود سفارشی شود (مثلاً ایستگاه‌های اتوبوس با جهت‌ها، اطلاعات یا پیشنهادات خاص) – و بسیاری دیگر. چاپ دیجیتال امکان بازگشت سریع و مقرون به صرفه سفارش ها را فراهم می کند و در عین حال راه حل های سازگار با محیط زیست را بدون ضایعات یا بدون ضایعات ارائه می دهد. علاوه بر این، به بخش چاپ صنعتی نیز ورود کرده است و هنوز نشانه ای مبنی بر کاهش سرعت آن وجود ندارد.

به این ترتیب، دروپا ۲۰۲۴ شاهد ارائه انبوهی از برنامه های کاربردی جدید توسط سازندگان چاپگر خواهد بود. در حقیقت، نیروی محرکه چنین برنامه‌های جدید واقعاً سازنده چاپگر نیست، بلکه این جامعه بازاریابی و ارتباطات و همچنین PSPها هستند که نوآوری برنامه‌ها را هدایت می‌کنند (اما این درست است که تولیدکنندگان می‌توانند PSP را به‌طور مشخصی تحت تأثیر قرار دهند.). در پایان، نتیجه اغلب در مورد اینکه با یک چاپگر با فرمت عریض یا فوق عریض چه کاری می توان انجام داد، بسیار شگفت انگیز است و از آنجایی که سازندگان به مشتریان خود، به کارشناسان تبلیغات و بازاریابی گوش می دهند، به نوبه خود موج بعدی در برنامه ها می آید که همه آنها در دروپا ۲۰۲۴ نشان داده خواهند شد.

در بازار چاپ دیجیتال با فرمت عریض و متمایز از توانایی های خود چاپگر، جوهرها و مواد مصرفی نقش تعیین کننده دیگری ایفا می کنند. آیا باید UV یا UV LED، پایه آب، لاتکس، حلال یا حتی جوهر رنگدانه باشد؟ در اینجا زمینه برنامه و سناریوی استفاده مشتری تصمیم می گیرد که چه چیزی برای چه برنامه ای مناسب است.

پیشرفت‌های بسترچاپی(بنر یا فلکسی) به طور قابل توجهی پیش رفته است و دری را برای کاربردهای جدید نیز باز کرده است. هر بستری برای نوع خاصی از جوهر یا نوع خاصی از چاپگرها مناسب نیست. بنابراین، بازدیدکنندگان دروپا باید مراقب جوهر و طیف رسانه‌ای خاص باشند که به آنها مربوط است، همانطور که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان مربوطه ارائه شده است. هر سازنده گسترده و فوق العاده گسترده ای که در دروپا نمایشگاه می کند مشتاقانه به دنبال کمک به PSP ها و مشتریان بالقوه در یافتن ترکیب مناسب برای ترکیب برنامه های مورد نظر خود خواهد بود.
چاپ فرمت عریض نه تنها شامل برنامه های رول به رول یا رول به ورق می شود، بلکه بازار بسترواپب سفت و سخت را نیز در بر می گیرد، به این معنی که مجموعه گسترده ای از کاربردهای اضافی در دروپا ۲۰۲۴ نشان داده خواهد شد. چه برای چاپ روی شیشه باشد. ، پلاستیک، PVC، PET، مقوا، فوم یا هر نوع تخته یا فیلم دیگری، جلوه های خیره کننده زیادی وجود دارد که می توان تولید کرد و بیشتر به نمایش گذاشته می شود. یک بار دیگر دروپا پیشرفت‌ها در برنامه‌های کاربردی مرتبط با فناوری چاپ را برجسته می‌کند تا ثابت کند که چگونه PSPها، صاحبان برند و در نهایت مصرف‌کنندگان می‌توانند از چاپ با فرمت پهن یا فوق عریض در بستر مسطح بهره ببرند. مثل همیشه، این قانون اعمال می شود – برنامه مورد نظر نوع چاپگری را که یک PSP باید در نظر گرفته و خریداری کند، تعیین می کند. بدون شک دروپا آوردگاهی بسیار متفاوت تر از همیشه برای بخش چاپ دیجیتال عریض خواهد بود.