ساخت صنایع‌ دستی با کاغذ و کارتن بازیافت

تولیدکننده صنایع‌ دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: ایده ساخت صنایع‌ دستی با کاغذ و کارتن بازیافت برای مشاغل خانگی هنرمندانه و کاربردی با رویکرد کارآفرینی است.

فاطمه لطفی ریزی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با طرح و ایده نقاشی و مینیاتور همه سطوح، مینیاتور خاتم و (ساخت صنایع‌دستی با کاغذ و کارتن بازیافت) در بخش صنایع خلاق این رویداد حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح تکنیک «پاپیه ماشه» اظهار کرد: پاپیه ماشه یکی از صنایع‌ دستی است که با استفاده از کاغذهای باطله و کارتن بازیافت، جعبه، صنایع‌ دستی ازجمله قلم‌دان، آینه و گلدان تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: پاپیه ماشه یکی از ساده‌ترین روش‌های صنایع‌ دستی است که می‌تواند برای همه سنین هیجان‌انگیز باشد. این هنر کاربردی که کم‌وبیش از نگاه اقتصادی برای هنرمند هزینه‌ای ندارد و بسته به مواد اولیه به کار می‌رود، می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی به‌ویژه برای مشاغل خانگی باشد. مینیاتور یکی از صنایع‌دستی محبوب و از هنرهای اصیل در کشور ایران است. نقوش مینیاتور بسیار گسترده و متنوع بوده و یکی از سطوحی که امروزه به‌طور گسترده به‌وسیله مینیاتور تزیین می‌شود، تخته‌نرد خاتم‌کاری است که به آن تخته‌نرد خاتم‌کاری و مینیاتور می‌گویند. مینیاتور و نقاشی را روی سطوح مختلف صنعت خاتم انجام می‌دهیم.

تولیدکننده صنایع‌دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با بیان گسترش و تولید انبوه هنر «پاپیه ماشه» و مینیاتور و نقاشی روی خاتم عنوان کرد: اکنون این هنرها را در کارگاه خود با ۱۵ نفر هنرآموز انجام می‌دهم که امیدوارم این هنرهای اصیل را که نه تنها لذت‌بخش و آرامش‌بخش هستند؛ بلکه کاربردی و پول‌ساز نیز است، گسترش و توسعه داده و به کشورهای اطراف نیز صادر کنیم.

به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.