سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون درهمی امارات در صنعت بسته بندی مالزی

شرکت پیشرو راه حل های بسته بندی هات پک گلوبال مستقر در دبی برنامه خود را برای سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون درهم در مالزی طی ده سال آینده، با هدف ایجاد ۱۰ کارخانه برای تولید مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر، با مشارکت Free The Seed، یک شرکت مالزیایی متخصص در این زمینه اعلام کرد. تولید محصولات بسته بندی زیست تخریب پذیر، با حمایت شرکت توسعه زیست اقتصادی مالزی صورت میگیرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کار ساخت اولین کارخانه هات پک در مالزی و آسیای جنوب شرقی پس از گذاشتن سنگ بنای آن در گورون در ایالت کداه مالزی با حضور دکتر رونالد کیاندی وزیر کشاورزی و صنایع غذایی مالزی رسما آغاز شد. انتظار می رود این کارخانه سالانه ۷۰ میلیون واحد بسته بندی FMCG تولید کند.

این مرحله یکی از نتایج اصلی برنامه های ارتقای تجارت دوجانبه است که توسط سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (MIDA) در طول نمایشگاه ۲۰۲۰ دبی اجرا شده است. قرارداد مشارکت بین Hotpack Global و Free The Seed توسط یک طرح همسان سازی تجاری که توسط دولت مالزی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی راه اندازی شد، تسهیل شد. گفتگوهای دو طرف در هفته کشاورزی پایدار به میزبانی وزارت کشاورزی و صنایع غذایی مالزی (MAFI) در پاویون مالزی و با حضور اسماعیل صبری یعقوب، نخست وزیر مالزی آغاز شد.

دکتر کیاندی در توضیح این پروژه می‌گوید: خوشحالیم که تلاش‌ها و تعهدی که در طول نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی انجام دادیم منجر به ایجاد این همکاری مهم جهانی شد که احتمالاً مالزی را به قطب پیشرو برای صنعت مواد زیست تخریب‌پذیر تبدیل می‌کند. در آسیای جنوب شرقی این پروژه با همکاری هات پک علاوه بر ایجاد شغل برای افراد بالای ۱۰ سال، به ایجاد فرصت های عظیم برای توسعه پایدار کمک می کند.

مدیر عامل گروه Hotpack Global Abdul Jebbar BP می گوید: ما خرسندیم که با مشارکت Free The Seed با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون درهم در این پروژه وارد بخش تولید مالزی می شویم و همچنین قراردادهایی با این شرکت منعقد کرده ایم. کشاورزان محلی مالزی برای اطمینان از تامین پایدار مواد خام کشاورزی. از طریق این پروژه، ما خط جدیدی از محصولات زیست تخریب پذیر را برای بازارهای جهانی این شرکت مالزیایی از جمله بازارهای GCC تولید و ارائه خواهیم کرد.

این پروژه که ثمره همکاری موفق با پاویون مالزی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی است، حضور ما را در جنوب شرقی آسیا با تأسیس اولین کارخانه در مالزی به عنوان بخشی از استراتژی رشد ما تا سال ۲۰۲۵ تثبیت خواهد کرد. جبار می افزاید: برای کمک به تقویت موقعیت هات پک که به عنوان یکی از پنج تولید کننده برتر مواد بسته بندی مواد غذایی یکبار مصرف و پیشرو در راه حل های بسته بندی پایدار برای سه سال آینده شناخته شده است.

Anwar BP، مدیر فنی Hotpack Global بیشتر توضیح می‌دهد: این پروژه از فناوری نوآورانه زیست تخریب‌پذیر Free The Seed بهره می‌برد و Hotpack را قادر می‌سازد تا این فناوری را در مدل بسته‌بندی پایدار شرکت اعمال کند. این کارخانه با بازیافت ضایعات مختلف کشاورزی مانند کاه برنج، برگ آناناس، ضایعات نیشکر و سایر ضایعات سایر مواد گیاهی، مواد بسته بندی مواد غذایی زیست تخریب پذیر را تولید خواهد کرد. از طریق این کارخانه‌های جدید، ما به دنبال حمایت از تلاش‌های مشتریان خود برای اجرای ابتکارات مؤثر در زمینه‌های مسئولیت‌پذیری محیطی و اجتماعی، حاکمیت شرکتی و پایداری هستیم. ما متعهد به دستیابی به اهداف توسعه پایدار خود با کمک به دیگران در انجام همین کار هستیم.

ساخت اولین کارخانه تولیدی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع قرار است در مرداد ماه سال جاری در گورون به اتمام برسد و برای حدود ۳۰۰ نیروی کار ماهر و نیمه ماهر ایجاد شغل کند.

با این کار، Free The Seed به شریک فنی و عملیاتی Hotpack Global تبدیل می‌شود، زیرا مواد اولیه، تخصص، نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی را ارائه می‌کند. این ابتکار همچنین تولید مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر را با استفاده از ضایعات کشاورزی متنوع تر مانند برگ آناناس و سایر مواد زائد گیاهی تسهیل می کند.