سیل وکیوم، توزین و شیرینگ سه دستگاه بسته بندی پرکاربرد

دستگاه بسته بندی مواد غذایی در مدل های مختلفی نظیر دستگاه سیل وکیوم، دستگاه توزین و دستگاه شیرینگ پک ساخته می شوند.

به گزارش بازار، دستگاه بسته بندی مواد غذایی در مدل های مختلفی نظیر دستگاه سیل وکیوم، دستگاه توزین و دستگاه شیرینگ پک ساخته می شوند. مواد غذایی، شیمیایی و دارویی در حالت های پودر، مایع، گرانول و یا ترکیب این حالت ها در ظروف مختلف و یا در پاکت هایی با جنس های متنوع بسته بندی می شوند. نوع محصول درانتخاب نوع بسته بندی و دستگاه مناسب برای این کار اثر گذار است.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه های بسته بندی آشنا کنیم که اهمیت زیادی در نگهداری محصولات مختلف دارند و باعث رعایت بهداشت و سهولت در حمل و نقل می شوند، برای انتخاب و نوع دستگاه بسته بندی جهت کسب و کار خود، پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

دستگاه بسته بندی مواد غذایی

دستگاه بسته بندی مواد غذایی شرایطی ایجاد می کند که مواد غذایی در یک شرایط استاندارد و پایدار و به صورت کاملا بهداشتی نگهداری شود.

امروزه بسته بندی ها به شکل های مختلفی برای انواع مختلف مواد غذایی تولید می شوند که هر کدام دستگاه های مخصوص به خود را دارند.

انتخاب نوع دستگاه به نوع مواد غذایی، شکل بسته بندی، نحوه نگهداری و مکان نگهداری بسته بندی بستگی دارد؛ بنابراین خریداران باید متناسب با نوع نیاز و ظرفیتی که در نظر دارند، مدل مناسبی را انتخاب و خریداری کنند.

مواردی که هنگام خرید دستگاه بسته بندی باید در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

نوع محصول و جنس آن در انتخاب دستگاه بسته بندی اهمیت دارد. (گرانول، مایع یا پودر بودن محصول)
شکل و نوع بسته بندی باید در نظر گرفته شود(پاکت سلفونی، قوطی، بطری، کارتن یا …)
فضایی که در اختیار دارید و قرار است در آن بسته بندی را انجام دهید.
حجم تولید محصول در روز نیز از مواردی است که بر روی انتخاب دستگاه بسته بندی اثر گذار است.
میزان بودجه ای که برای کار بسته بندی در نظر گرفته اید.
دستگاه سیل وکیوم

دستگاه بسته بندی سیل انواع مختلفی دارد و با بسته بندی انواع ظروف پلاستیکی از جنس ها PP، PE و PET، ظروف شیشه ای در شکل ها و ابعاد مختلف، مواد غذایی را به صورت بهداشتی نگهداری می کند.

روش کار با دستگاه های سیل و سیل وکیوم آسان است و با استفاده از این دستگاه ها می توان در فروشگاه ها، آبمیوه فروشی ها، محیط های کارگاهی، کارگاه های بسته بندی مواد لبنی، کیترینگ ها و غیره بهره گرفت.

دستگاه سیل در مدل های مختلف سیل حرارتی و سیل القایی طراحی و تولید می شوند که هر کدام از ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی برخوردار هستند و در ادامه بیشتر با انواع آن آشنا خواهیم شد.

دستگاه سیل وکیوم جزو دسته سیل های حرارتی بحساب می آید. تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه های سیل در این است که امکان نصب پمپ وکیوم روی این دستگاه وجود دارد. به کمک پمپ وکیوم هوای موجود در ظرف جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، تخلیه می شود.

دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی یکی از نمونه دستگاه های متداول سیل ظروف مواد غذایی است که با توجه به ابعاد ظروف در مدل های مختلف روتاری، کشویی و خطی ساخته می شوند.

سیل وکیوم، توزین و شیرینگ سه دستگاه بسته بندی پرکاربرد

ظروف های چهارگوش یا لیوانی به کمک این دستگاه قابل سیل شدن هستند و به وسیله حرارت تولید شده از طریق المنت های برقی، سلفون یا فویل آلومینیوم بر روی دهانه ظرف قرار می گیرد.

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی از مدل های مختلفی برخوردار است که از جمله آن می توان به مدل های دستی، اتومات و نیمه اتومات اشاره کرد و قابلیت سیل انواع بطری، سطل، قوطی درب دار و گرد و غیره را دارا می باشد.

دستگاه توزین

انواع دستگاه توزین دار جهت بسته بندی سلفونی مواد گرانولی مانند حبوبات، قند، خشکبار، تافی و… استفاده می شود. جنس لفاف بسته بندی دستگاه سلفونی می تواند متالایز، سلفون صدفی، فویل آلومینیوم و… باشد. دستگاه دو توزین، دستگاه چهار توزین، شش توزین، هشت توزین و مولتی هد برای بسته بندی انواع محصولات گرانولی با سرعت های مختلف ساخته شده اند. از مزایای دستگاه بسته بندی توزین قابلیت نصب فرم پاکت زن، قابلیت نصب تاریخ زن حرارتی و تزریق گاز بر روی دستگاه می باشد.

سیل وکیوم، توزین و شیرینگ سه دستگاه بسته بندی پرکاربرد

از ویژگی های این مدل دستگاه می توان به تقسیم بندی یکسان و به اندازه با اختلاف وزنی بسیار ناچیز در حد میلی گرم اشاره کرد و در حالات و انواع مختلفی از این دستگاه طراحی شده که تفاوت آن ها در تعداد توزین های دستگاه است.

دستگاه توزین نیمه اتوماتیک

دستگاه بسته بندی توزین نیمه اتوماتیک با توجه به تعداد توزین دارای سرعت تولید و بسته بندی محصول می باشد و عملکرد این دستگاه به این صورت است که قوطی یا پاکت به صورت دستی در دهانه دستگاه قرار می گیرد و اپراتور بسته بندی آن را انجام می دهد.

دستگاه توزین تمام اتوماتیک

در دستگاه توزین تمام اتوماتیک، بسته بندی محصولات به صورت خودکار انجام می شود که مراحل بسته بندی در این مدل دستگاه شامل وزن گیری، تهیه پاکت، پرکردن پاکت با محصول، دوخت دهانه آن و جدا کردن پاکت محصول نهایی است.

دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ یکی از دیگر نمونه دستگاه های کاربردی در صنعت بسته بندی مواد غذایی است که برای پک کردن انواع کارتن و جعبه های محصولات آرایشی، بهداشتی، چای، شکلات، شیرینی غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

سیل وکیوم، توزین و شیرینگ سه دستگاه بسته بندی پرکاربرد

هم چنین با کمک این دستگاه می توان ظروف یکبار مصرف، قطعات خودرو، کتاب و مجلات، محصولات صنعتی، مواد غذایی و غیره را بسته بندی کرد.

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شرینک پک تونلی برای بسته بندی انواع جعبه های سنگین با ابعاد بزرگ مانند بسته های آب معدنی، بسته های نوشابه، کارتن های بزرگ، قطعات خودرویی، سیمان، و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این دستگاه با استفاده از رول شیرینگ از جنس POF و PVC محصولات بسته بندی می شوند. مراحل دوخت در این دستگاه توسط دوخت مجزا صورت می گیرد و با کمک اپراتور و یا اتوماتیک جایگذاری و برداشت محصول امکان پذیر است.

دستگاه شیرینگ کابینی

دستگاه شیرینگ کابینی با استفاده از گرمای ایجاد شده توسط المنت های برقی محصولات مختلفی را بسته بندی می کند و قابلیت استفاده از این دستگاه برای مکان های مختلف امکان پذیر است که از جمله آن ها می توان به کسب و کارهای کوچکی نظیر انتشاراتی ها، قنادی ها، کتابفروشی ها، فروشگاه ها و غیره اشاره کرد.

شرکت سازنده دستگاه سیل وکیوم، توزین و شیرینگ پک

دستگاه های مختلف بسته بندی وکیوم، توزین و شیرینگ پک با داشتن مدل های مختلف قابل خریداری هستند، مهم ترین نکته ای که خریداران باید نسبت به انتخاب و خرید دستگاه ها باید توجه کنند، شرکت سازنده دستگاه است.

با توجه به اینکه برندهای مختلفی از دستگاه های بسته بندی وجود دارد، اما اعتبار شرکت سازنده و کیفیت دستگاه های تولیدی آن اهمیت زیادی دارد.

شرکت آراد ماشین یکی از شرکت های معتبر است که با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در زمینه ساخت وتولید انواع دستگاه های صنعتی به صورت گسترده ای فعالیت کند و اعتماد خریداران را به خود جلب نماید.

اطلاعات بیشتر شامل قیمت، فیلم کارکرد و مشخصات دستگاه سیل وکیوم، توزین و شیرینگ پک را در سایت https://aradmachinery.com/  مشاهده نمایید.