طرح جداسازی کاغذ از زباله در ادارات لاهیجان اجرا می شود

لاهیجان-ایرنا-مدیر پسماند شهرداری لاهیجان از اجرای طرح جداسازی کاغذ از زباله در ادارات لاهیجان خبر داد.

حمیدملائی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازی و اجرای تفکیک زباله های خشک از تر و به دلیل معضل دفع زباله و خطرات آن برای محیط زیست ، طرح جداسازی کاغذ در ادارات لاهیجان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور سطل هایی برای جداسازی کاغذ از زباله های تر توسط شهرداری در بین ادارات لاهیجان توزیع شده است تا علاوه بر منازل در سطح ادارات هم طرح تفکیک با مشارکت شهروندان اجرا شود.

وی افزود: چندی پیش هم با هدف فرهنگ سازی عدم مصرف پلاستیک ، طرح توزیع کیسه های پارچه ای در بین شهروندان برای جلوگیری از مصرف پلاستیک توسط شهرداری با همراهی سازمان های مردم نهاد اجرا شد.

ملائی نژاد افزود: هم اکنون درچند نقطه از شهر لاهیجان اتاقک های تفکیک زباله از مبدأ آماده دریافت پسماند های خشک از شهروندان می باشند.

زباله های شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در محلی بنام تموشل بین این دو شهرستان دفع می شوند که هم اکنون به یک معضل تبدیل شده است و جزء ۲۱محل دفع زباله در استان گیلان به شمار می رود که روزانه از شهرها و روستاهای سیاهکل ، دیلمان ،بخش مرکزی لاهیجان و رودبنه در مجموع بین ۱۵۰تا ۱۸۰تن زباله در این محل دفع می شوند.