لیبلهایی از جنس کنف و دوستدار محیط زیست محصولی از VPF

متخصص آلمانی مواد VPF با همکاری Gmund Papier یک لیبل خودچسب تولیده نموده که به طور کامل از الیاف کنف ساخته شده است و به عنوان جایگزینی برای کاغذهای معمولی ساخته شده از چوب قابل استفاده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کاغذ کنفی ۱۲۰ گرم در متر مربع از الیاف کنف خالص اروپایی تشکیل شده است، احساس نرمی، قابلیت چاپ عالی و چرخه کاغذ باطله را بهبود می بخشد.

کنف یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده است که در مراحل اولیه برای تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. کتاب مقدس گوتنبرگ از سال ۱۴۵۵ از کاغذ کنفی ساخته شده بود و تا حدود سال ۱۸۸۰، ۷۵ تا ۹۰ درصد تقاضای کاغذ جهان توسط الیاف کنف پوشش داده می شد. بر خلاف درختان، کنف به سرعت رشد می کند، به راحتی قابل کشت است و به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

یک مزرعه شاهدانه چهار تا پنج برابر جنگلی با همان اندازه محصول دارد. شاهدانه در طول یک سال تا ارتفاع چهار متر رشد می کند و می توان آن را سه بار در سال برداشت کرد و بیش از هر محصول خانگی دیگری زیست توده تولید می کند.

از آنجایی که فیبر به طور طبیعی رنگ روشن دارد، مقدار کمی ماده سفید کننده برای تولید کاغذ بعدی مورد نیاز است. مشخصه کنف الیافی است که پنج برابر طول الیاف کاغذ است، که به معنای استحکام کششی بالا، پارگی و رطوبت همراه با دوام طولانی است. در عین حال، الیاف بلند به این معنی است که کنف چرخه کاغذ باطله را بهبود می بخشد و می تواند اغلب بازیافت شود.

پس از آزمایش‌های طولانی و آزمایش‌های VPF اکنون کاغذ ۱۰۰ درصد Gmund Hemp (VPF 10555) را با یک چسب قوی UV آکریلات، HM716UV با وزن کاربرد ۲۵ گرم می‌پوشاند. به دلیل چسبندگی نهایی قوی، این ماده همچنین می تواند به طور قابل اعتمادی به تقریباً تمام بسترهای دشوارتر با وجود وزن نسبتاً بالای ۱۲۰ گرم در متر متصل شود.

برای بهینه سازی بیشتر ردپای کربن، VPF به طور انحصاری از یک آستر بازیافتی ۷۰ گرمی (NSA700-476) برای پایان خود چسبنده کاغذ کنف استفاده می کند که ۷۰ درصد از محتوای بازیافتی تشکیل شده است.