مجتمع کاغذ خسروی اسلام‌آبادغرب، تحقق وعده‌ای ۱۰ ساله در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مجتمع دانش بنیان که چهارم اسفند ۱۴۰۱ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت به بهره‌برداری رسید، سنگ را به کاغذ تبدیل می‌کند در حالیکه در دیگر واحدهای مشابه چوب به کاغذ تبدیل می شود که از این نظر هم این یکی از پروژه های دوست دار محیط زیست است که توسط علم روز محقق شده است.

برای احداث این کارخانه که تولید کاغذ در آن از ماده معدنی «کربنات کلسیم» صورت می گیرد و به لحاظ تکنولوژی بکار رفته در آن در نوع خود در غرب کشور بی نظیر است، ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

در این مجتمع کاغذهای سنگی در ضخامت ۷۰ تا هزار میکرون تولید می شود که شامل انواع کاغذهای دیواری، بسته بندی، تحریر، دکوراتیو و کاغذهای رنگی است و از طرفی ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال را دارد که برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

این واحد هم اکنون ۲۰ درصد از نیاز کشور به کاغذ تحریر بسته بندی کشور را تامین می‌کند که با اجرایی شدن طرح توسعه آن به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان نماینده دولت این پروژه را افتتاح کرد گفت : انتظار داریم که با همت بنیان‌گذار این طرح و حمایت و پشتیبانی مسئولان با راه‌اندازی فازهای توسعه، اسلام‌آبادغرب به قطب تولید کاغذ در خاورمیانه تبدیل شود، چرا که کاغذ نیاز روز است و روز به روز به مصرف کاغذ افزوده خواهد شد، لذا با توسعه و پیشرفت فازهای جدید می‌توانیم ایجاد اشتغال کنیم و معضل بیکاری در شهرستان را رفع شود.

«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه هم در آیین افتتاح این مجتمع بیان داشت: در مجموعه نیازمندی‌های کشور اگر دسته‌بندی‌هایی داشته باشیم، بعضی نیازمندی‌ها راهبردی‌تری هستند، اگر کشور ما بخواهد حرکت علمی پر رنگی داشته باشد و فضای تربیت نیروی انسانی را برای آینده روشن و اثر گذارتر دنبال کند باید نیاز مجموعه تعلیم و تربیت را خودش تأمین کند که خوشبختانه امروز در این مجموعه همه این‌ها را در کنار هم داریم.

جزییاتی از مصوبات سفر رییس جمهور به کرمانشاه

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم در جریان بیست و هشتمین سفر استانی خود ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کرمانشاه سفر کرد و بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان مصوبه برای تسریع در توسعه و آبادانی این استان به تصویب رساند و اکنون با آغاز اجرای این مصوبات شاهد تبدیل شدن کرمانشاه به کارگاه بزرگ عمرانی هستیم.

بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۲۸ فصل عمرانی و اقتصادی، ۲۰۹ طرح و پروژه عمرانی و همچنین ۱۲۳ طرح تسهیلاتی به ۳۲ دستگاه اجرایی استان اختصاص یافته است که از این مقدار حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۲۱۲ میلیارد تومان سایر اعتبارات می باشد.

همچنین از کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ هشت هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات استان، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه ها، یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت، یک هزار و ۵۶ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات اجتماعی نفت می باشد.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند و بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.