معرفی مهم‌ترین تبلیغات چاپی برای نمایشگاه‌ها و سمینارها

برگزاری سمینار و نمایشگاه‌‌های دوره‌ای در بازه‌های زمانی مختلف، به صورت متناوب یکی از راه‌های موثر برای معرفی کسب و کار به مخاطبان هدف است. گاهی اوقات، کسب و کارهایی که در یک راسته شغلی قرار دارند و محصولاتی مختلف تولید می‌کنند با همکاری یکدیگر و تشکیل یک تیم سازمان یافته، سمینار و نمایشگاه برگزار می‌کنند. گاهی اوقات هم مجموعه‌هایی مانند شهرداری‌ها، فضاهایی را به برگزاری نمایشگاه در موضوع‌های مشخص اختصاص می‌دهند و از کسب و کارها دعوت می‌کنند تا با اجاره کردن غرفه، محصولات و خدماتشان را برای فروش یا بازدید قرار بدهند. بیزینس‌های مختلف در این رویدادها، توانمندی‌های مربوط به حوزه کاری خود و پیشرفت‌هایی که نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند را در معرض نمایش عموم و به‌خصوص مشتریان خاص خود قرار می‌دهند.

تبلیغات چاپی احتمال دستیابی به اهداف کسب و کارها در نمایشگاه یا سمینار را تقویت می‌کند. با بازاریابی تبلیغاتی موثر، صاحبان کسب و کارها به اهدافی چون افزایش فروش یا معرفی محصولات و خدمات به گروه بزرگ‌تری از مخاطبان می‌رسند. در این مقاله شما را با روش‌های تبلیغاتی چاپی کاربردی در سمینارها و نمایشگاه‌ها آشنا می‌کنیم.

چاپ فولدر

چاپ فولدر

فولدر وسیله‌ای است که در سازمان‌های اداری و شرکت‌های مختلف کاربردی چند جانبه دارد. استفاده از فولدر در واقع نشانگر هویت سازمانی شماست و باعث اعتبار بیشتر برندتان می‌شود. این پوشه طوری طراحی شده که علاوه بر نگهداری اوراق و برگه‌های تبلیغاتی، قسمتی برای نگهداری کارت ویزیت و سی دی تبلیغاتی داشته باشد. طراحی و چاپ برند سازمان شما روی فولدرها اطلاعات جامعی در مورد کسب و کار شما را به شکل لوکسی در اختیار مشتریان جدید قرار می‌دهد و حتی ممکن است به صورت ناخودآگاه روی مخاطبان تأثیر بگذارد. با چاپ فولدر، به جای اینکه برگه‌های تبلیغاتی چون پوستر، بروشور یا کاتالوگ را به صورت پراکنده و درهم ریخته به مشتریان بدهید، آن‌ها را در یک بسته‌بندی شکیل مزین به نام برندتان می‌گذارید. در نتیجه مخاطبتان آن‌ها را گم نمی‌کند و در فرصت مناسب می‌تواند برای مطالعه زمان بگذارد.

در زمان برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌های معرفی محصولات، فولدرها وسیله‌ای سودمند هستند. زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام ابزارهای تبلیغاتی مربوط به محصولات خود از قبیل کارت ویزیت و کاتالوگ را در آن جای بدهید و به شکلی منظم و لوکس آن را به مشتریان ارائه کنید.

از نظر اقتصادی چاپ فولدر بسیار به صرفه است. زیرا بعد از گسترش کسب و کار و تولید محصولات جدید، به جای چاپ کاتالوگ جدید چند برگی، می‌توانید فقط کاتالوگی تک برگی راجع به کالای جدید خود چاپ کنید و آن را به همراه کاتالوگ‌های قبلی، در فولدر بگذارید به مشتریان احتمالی ارائه کنید.

ایده دیگری هم برای استفاده از فولدر وجود دارد. اگر شرکت شما محصولات مختلفی تولید می‌کند و چند گروه از افراد جزو بازار هدف شما هستند، می‌توانید با توجه به نیاز مشتری، کاتالوگ‌های مربوط را در یک فولدر قرار دهید و به هر گروه، فولدر درست را ارائه کنید. به این ترتیب انتخاب کالای مورد نظر برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود و سایر کاتالوگ‌های شما نیز برای سایر مشتری‌هایتان باقی می‌ماند.

چاپ ساک دستی

ساک دستی یا ساک خرید یکی از ابزارهای قدرتمند تبلیغات چاپی برای معرفی برند به حساب می‌آید. تقریبا همه فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر از این ابزار قدرتمند، برای برندسازی استفاده می‌کنند. شاپینگ بگ‌ها، کاربردی هستند و ممکن است مشتریان تا مدت‌ها از آن‌ها استفاده کنند؛ پس اگر طراحی حرفه‌ای داشته باشند، می‌توانند گام مهمی در فرایند برندسازی برای سازمان شما بردارند.

لوکس بودن برند و نشان دادن آن به شیوه‌ای خاص، مشتریان جدید را جلب می‌کند. چاپ ساک دستی لوکس با کاغذهای گلاسه مات و براق در حوزه مهارت کارشناسان با تجربه و ماهر مجموعه ایده گستر است. با استفاده از تجربیات ایشان و چاپ ساک دستی تبلیغاتی به خصوص در زمان برگزاری سمینار و نمایشگاه‌های سالانه و حتی نمایشگاه‌های بین المللی، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهید داشت.

به طور کلی هزینه تبلیغات چاپی نسبت به تأثیری که روی ذهن مخاطب دارند، بسیار به صرفه است؛ به خصوص زمانی که در موقعیت‌های خاص مانند برگزاری سمینار یا نمایشگاه از آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر قصد دارید در این رویدادها، هدیه‌ای تبلیغاتی به مشتریان ارائه بدهید، می‌توانید آن‌ها را در شاپینگ بگ بگذارید و به شیوه‌ای حرفه‌ای، به آن‌ها تقدیم کنید.

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ همیشه به عنوان یک گام موثر در معرفی محصولات و خدمات برای صاحبان مشاغل شناخته می‌شود. در این کاتالوگ‌ها می‌توانید برندتان را معرفی کنید و لیستی از تمام خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، در اختیار مشتریان بگذارید. در نتیجه نیازی نیست یک کارشناس فروش مدت زیادی با مشتری صحبت کند تا فقط بتواند ویژگی‌های محصولات و خدمات را به او بگوید. استفاده از کاتالوگ، به خصوص در شلوغی‌های نمایشگاه و سمینار، یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی و ارائه توضیحات لازم به مشتریان است.

این محصول تبلیغاتی در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای مختلف خود را بیش از پیش نشان می‌دهد. اگر محصول جدیدی تولید کرده‌اید، می‌توانید با چاپ کاتالوگ‌های تک برگ اختصاصی، بیشتر روی آن تأکید کنید و به همراه کاتالوگ‌های قبلی ارائه بدهید. استفاده از سایر ابزارهای تبلیغاتی چاپی در کنار کاتالوگ‌ها در سمینارها و نمایشگاه‌ها به صاحبان غرفه‌ها کمک می‌کند تا در کنار توضیحات شفاهی که برای مشتریان ارائه می‌کنند، از اهرم تبلیغات هم برای تأثیرگذاری روی ذهن مخاطب استفاده کنند. به این ترتیب آن‌ها را برای خرید محصول مورد نیازشان ترغیب می‌کنند.

کاتالوگ فضایی متفاوت برای معرفی کامل محصولات و خدمات در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر طراحی و چاپ آن توسط طراحان حرفه‌ای انجام شده باشد، تاثیر آن در جلب توجه مشتریان بسیار بیشتر خواهد بود. کاتالوگ‌های جذابی که توجه مخاطبان را جلب می‌کنند، معمولا از یک فرد به دیگری می‌شود؛ به این ترتیب زنجیره‌ای از مشتریان جدید برای محصولات شما پیدا می‌شود که همه از طریق کاتالوگ شما با برندتان آشنا شده‌اند.

کلام آخر

در حوزه کسب و کارهای امروزی در هر حوزه‌ای، رقبای بسیار زیادی وجود دارد. در این بازار پررقابت، کسی می‌تواند موفق‌تر از سایرین عمل کند که محصولات خود را به شیوه‌ای حرفه‌ای و منحصر به فرد به مخاطبان هدف معرفی کند. کیفیت بالای محصولات و خدمات، اگرچه نکته مهمی در جلب مشتریان و وفادارسازی آن‌ها محسوب می‌شود، اما بدون تبلیغات موثر مشتریان محصولات را نمی‌شناسند و آن را نمی‌خرند که با کیفیتشان آشنا شوند.

اگرشما نیز قصد دارید برای طراحی تبلیغات و چاپ ابزارهای تبلیغاتی برای کسب و کار خویش اقدام نمایید می‌توانید با استفاده از تجربیات چندین ساله شرکت ایده گستر طراحی منحصر به فردی را برای برندتان داشته باشید؛ و با خیالی آسوده کار طراحی و چاپ تبلیغات کسب و کار خود را به ایشان بسپارید. کارشناسان این شرکت در اسرع وقت و باصرف کمترین هزینه امور تبلیغاتی شما را به عهده می‌گیرند. در صورتی‌که خارج از تهران هستید امکان ارسال خدمات به سایر نقاط کشور در اولین فرصت وجود دارد.