نسبت دقیقی بین توسعه فرهنگ و رشد صنعت چاپ برقرار است

تبریز-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  گفت: نسبت دقیقی بین توسعه فرهنگ و رشد صنعت چاپ برقرار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقاسم ناظمی در شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان اظهار کرد: علیرغم اینکه تبریز و آذربایجان در حوزه چاپ دارای پیشنه‌ای غنی و قوی است اما این سبقه و دیرینه به تنهایی نمی‌تواند در تعالی و بالندگی این هنر صنعت مؤثر باشد و ما برای اینکه از جریان روز چاپ دنیا عقب نمانیم، نیازمند و مجبور به نوآوری در این عرصه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر، مهمترین اصل که در بین بنگاههای اقتصادی در جریان است، اصل رقابت است و ما برای حفظ و بهره‌گیری از فرصت‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی باید از اصل رقابت در عرصه چاپ پیروی کنیم.

ناظمی تاکید کرد: بازار امروز دنیا در عرصه چاپ نیازمند مطالعه، به روز بودن و تلاش است و فعالان حوزه چاپ و تشکل‌ها و اتحادیه‌های این حوزه باید به عرصه‌های بین‌االمللی بیاندیشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صنعت چاپ را پیش‌ران جریان فرهنگ در استان عنوان کرد و گفت: این صنعت به جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال در سطح استان از اهمیت والایی برخوردار است و بهره‌گیری از تکنولوژی روز در این عرصه در دهه‌های اخیر برکات بسیاری را به همراه داشته و ما ثمرات و برکات آن را در جریان توسعه و صادرات مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با اهتمام اهالی صنعت چاپ استان و همراهی و همکارهای نهادهای دولتی چون سازمان صمت و بانک‌ها زمینه برای تعالی بیش از پیش هنر صنعت چاپ فراهم گردد.

ناظمی گفت: توانمندی‌های آذربایجان و تبریز در عرصه صنعت چاپ باید جدی گرفته شود تا شاهد درخشش بیش از پیش در این عرصه باشیم.

وی تاکید کرد: ازجمله امکاناتی که می‌تواند به توسعه صنعت چاپ کمک کند بهره‌گیری از امکانات صندوق ملی است و این صندوق می‌تواند در صورت ارائه طرح‌های مناسب از این طرح‌ها حمایت نماید.

در آئین یاد شده از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ استان تجلیل شد.