نقش سئو در فروش فروشگاه های اینترنتی

با وجود بسیاری از فروشگاه های آنلاین، برای تازه واردان به دست آوردن جای پایی در بازار می تواند کمی دشوار باشد.

به گزارش بازار، با وجود بسیاری از فروشگاه های آنلاین، برای تازه واردان به دست آوردن جای پایی در بازار می تواند کمی دشوار باشد. اگر محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشید یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، باید برخی نقش سئو را در نظر بگیرید! فراموش نکنید که فروشگاه اینترنتی شما با رشد سئو، مشتریان بیشتری را جذب می کند که به وضوح فروش شما را افزایش می دهد. در ادامه به تاثیرگذاری فوق العاده سئو در فروش آنلاین محصولات و یا خدمات می پردازیم.

فروش در فضای مجازی چیزی فراتر از راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. ساخت و راه اندازی، اولین مرحله حضور در این فضا می باشد. آنچه باعث فروش فروشگاه خواهد شد ترافیک هدفمند ورودی به سایت می باشد.

نقش سئو در فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که به الگوریتم های موتورهای جستجو که لینک ها و وب سایت ها را رتبه بندی می کنند کمک می نماید تا محتوای شما را بیابند. عواملی مانند کلمات کلیدی، قالب بندی متن و محتوای چند رسانه ای نقش مهمی در قابل مشاهده بودن سایت و فروشگاه اینترنتی شما برای مشتریان دارند. تفاوتی ندارد فروشگاه شما با چه ابزاری ساخته شده است، تکنیکهای بهینه سازی چه در زمینه سئو سایت وردپرسی و چه غیر وردپرسی بایستی به درستی اعمال شوند.

مزایای توضیحات محصول از نظر سئو SEO

مزایای اعمال سئو در توضیحات محصول شما تضمین می کند که از بدترین اتفاقی که ممکن است برای شما بیفتد جلوگیری کنید. توجه کنید که فروشگاه اینترنتی شما تنها یکی از هزار سایت دیگر است و از نقش سئو برای متمایز شدن از این سایتها نباید غافل شوید. محتوای محصول شده مزایای زیر را ارائه می دهد؛

رتبه بالاتر
آگاهی از برند و شناخت صنعت
تعامل و نرخ تبدیل بالاتر
بازگشت سرمایه بالا برای منابع اختصاص داده شده توسط SEO
نحوه نوشتن توضیحات محصول مناسب SEO

برای نوشتن توضیحات محصول سازگار با سئو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد مخاطب هدف خود تصمیم بگیرید. بسته به نوع محصولاتی که می فروشید، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. برای شناسایی مشتری خود، به سوالات زیر پاسخ دهید؛

چه دسته بندی محصولاتی را می فروشید؟
آیا محصولاتی را می فروشید که برای مردان مناسب هستند یا زنان؟
آیا محصولات شما به اطلاعات تخصصی نیاز دارند؟
آیا شما به عنوان یک نمایندگی کار می کنید یا محصولات تولیدی خودتان را می فروشید؟
آیا ارسال به تمام شهرها را دارید یا فقط شهر خودتان را هدف قرار می دهید؟
توضیح کوتاه و واضح

برای به حداکثر رساندن پتانسیل نقش سئو، توضیح محصول همیشه باید به صورت کوتاه و واضح باشد. توضیحات کوتاه تر محصول بسیار موثر است؛ زیرا به مشتریان اجازه می دهد تا روی محتوا تمرکز کنند. توضیحات کوتاه به بازدیدکنندگان سایت شما اجازه می دهد موارد بیشتری را پشت سر هم مرور کنن مانند تصاویر، ویدئو محصول، نظرات و …

نقش سئو در فروش فروشگاه های اینترنتی

توضیحات خود را بخش بندی کنید

پس از نوشتن توضیحات محصول، آنها را به پاراگراف های جداگانه تقسیم کنید. بخش‌هایی با عنوان «ویژگی ‌ها»، «مزایا» و «جزئیات فنی» در واقع برای توضیحات محصول مناسب سئو ضروری هستند. مشتریان دوست دارند در هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، در محتوای نوشته شده توضیحاتی درباره آن کلمات کلیدی را ببینند. با مشخص کردن هر قسمت از توضیحات، این جستجو را آسان کنید. تمام این اقداماتی که انجام می دهد در نهایت باعث افزایش تجربه کاربری شده و فروش شما را افزایش می دهد.

اشتباه های کوچک نوشتاری در سئو تاثیر دارند

اشتباهات جزئی مانند اشتباه تایپی یا از دست دادن حروف نیز تاثیر منفی در نقش سئو شما می گذارد. برای جلوگیری از اشتباهات، حتما محتوا را بازخوانی کنید و اشتباهات تایپی را به حداقل برسانید.

تصاویر در سئو مهم هستند

همیشه تصاویر باید بخشی جدایی ناپذیر از توضیحات محصول شما باشند. مشتریان اغلب تصمیمات خرید خود را بر اساس تصاویر و ویدیوهای شما می گیرند. مهم است که تصاویر شما یونیک بوده و توسط خودتان ایجاد شده باشد. نقش سئو، بخشیدن حس اعتماد و نشانگر حرفه ای بودن فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود.

تایید اجتماعی به سئو کمک می کند

نقش سئو در فروش فروشگاه های اینترنتی

از موارد نقش سئو در افزایش فروش اینترنتی می توان به تاییدهای اجتماعی اشاره کرد. تایید اجتماعی در واقع همان نظرات مشتریان است و یک راه عالی برای افزودن لایه دیگری از مشروعیت به فروشگاه اینترنتی شماست. محتوای مربوط به نظرات مشتریان، توصیفات و تبلیغات نقش مهمی در نحوه دید مشتریان از فروشگاه شما دارد. به گزارش  Much Needed، ۶۷ درصد از مشتریان می گویند که پس از تجربه بد مشتری به فروشگاه آنلاین بازنخواهند گشت. ۸۵ درصد اظهار داشتند که در آینده باید به سایر افراد از چنین وب سایت هایی هشدار داده شود.

هرچه توضیحات محصول شما حاوی تصاویر و ویدئو، داده ها و ارزش واقعی بیشتری باشد، رتبه سئو شما بهتر خواهد بود. محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات را در صفحه محصول قرار دهید. این کار باعث می شود که توضیحات محصول شما با سئو سازگارتر باشد و سرنخ های بیشتری را به مشتری ارائه کند.

تعادل واقعی با سئو

هنگام نوشتن توضیحات محصول نباید تمام تمرکز روی سئو باشد. محتوای اصلی همیشه باید قبل از بهینه سازی برای موتور جستجو، مخاطب را در نظر بگیرد. بر ایجاد توضیحات اصیل، آموزنده و حرفه ای محصول تمرکز کنید. تکیه بیش از حد به سئو می تواند منجر به نتایج معکوس برای رتبه بندی شما شود

نقش بک لینک در سئو فروشگاه اینترنتی

نقش سئو در فروش فروشگاه های اینترنتی

سئو فاکتورهای گوناگونی دارد ولی اگر به دو اجزای مهم آن بخواهیم اشاره کنیم این دو مورد شامل محتوای باکیفیت و بک لینک ها هستند.

امروز در سئو نمیتوان نقش بک لینک ها را نادیده گرفت. بک لینک باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهد شد و سایت شما را در چشم گوگل به عنوان یک سایت معتبر جلوه خواهد داد و گوگل همواره دوست دارد تا کاربران خود را به سمت سایت های معتبر راهنمایی کند.