نوآوری در سیستم چاپ جوهرافشان

از سال ۲۰۱۸، GIS با یکپارچه کننده جوهرافشان صنعتی مستقر در اتریش -Inkatronic- همکاری می کند و طیفی از تجهیزات الکترونیکی درایو GIS با کیفیت بالا را برای تکمیل نمونه اولیه و سیستم های چاپ جوهر افشان تجاری ارائه می کند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، شرکت Inkatronic که در سال ۲۰۱۷ توسط مدیر عامل شرکت Georg Boedler تأسیس شد و در لئوندینگ ، اتریش واقع شده است، یک برند متمایز و تخصصی در زمینه سیستم های چاپ جوهر افشان را برای مجموعه ای از کاربردهای تجاری و صنعتی مانند اجزای مسکن، صفحات بتنی، کاشی های باغچه، گلدان های زینتی و … ارائه می دهد.

یکی از نقاط قوت کلیدی Inkatronic، مرکز نمونه سازی آن است که آزمایش چاپ با کیفیت بالا و تولید مقادیر کم چاپ را برای هماهنگ کردن پرایمر، جوهر، و پوشش رویی برای توسعه سیستم چاپ تخصصی مناسب ارائه می دهد.
با تخصص توسعه یافته بیش از دو دهه در صنعت چاپ جوهر افشان، چه در اروپا و چه در آمریکای جنوبی، Georg مهارت های تخصصی خود را در مکاترونیک، شیمی، تولید و طراحی، و همچنین مهارت های اعضای تیم Inkatronic خود را برای توسعه طیف وسیعی از محصولات به کار برده است. از فناوری های نوآورانه جدیدترین کاربردها شامل کوزه های سرامیکی تزئینی و دال های بتنی و همچنین دو طرح مستقل مسکن پایدار در اتریش و اکوادور است.

گئورگ می‌گوید: اینکه بگوییم کار ما منحصربه‌فرد است، دست کم گرفتن است. هر مشتری نیاز چاپ خاصی دارد که نیاز به درک، بررسی و آزمایش کامل دارد. تمرکز ما همیشه بر روی بهینه‌سازی فرآیند چاپ، اطمینان از تکرارپذیری و کیفیت دقیق و مدیریت رنگ است، چه در جهت بهبود محصول موجود باشد و چه ارائه راه‌حل کلید در دست از ابتدا، توجه به جزئیات یکسان است.

نوآوری و ارتقاء

همانطور که گئورگ اشاره می کند، متغیرهای مختلفی در هر برنامه دخیل هستند، به طوری که یافتن یک راه حل پایدار به معنای ارائه مشاوره تخصصی واجد شرایط و اجزای با کیفیت بالا در هر بار است: «به عنوان مثال، پروژه پانل مسکن اکوادور به یک سیستم کاملاً جدید نیاز داشت که پروفیل های PVC چهار متری را برای عناصر طراحی داخلی به صورت تک پاس تزئین کنید، و پروژه اتریشی به راه حلی برای لایه محافظ چوب اعمال شده با جوهر افشان و چاپ رنگی روی پانل های چوبی متقاطع ۱۶ متر در ۴ متر نیاز داشت. هر دو با توجه به طراحی و کاربرد مورد نظر دارای الزامات منحصر به فردی بودند و ما توانستیم دانش خود را برای توصیه به هماهنگی صحیح شیمی و تولید کنندگان برای قبل و بعد از درمان و چاپ به کار ببریم. و همچنین شروع به آزمایش داخلی در مرکز نمونه سازی ما برای ارائه چاپ های آزمایشی و یک سیستم نهایی برای برآورده کردن تمام الزامات چاپ کنید. نمونه دیگری که گئورگ توصیف می کند، مربوط به مشتری است که گلدان های تزئینی تولید می کند. ما برای ارائه یک راه حل خودکار که فرآیند نقاشی دستی موجود را بهبود می بخشد و برنامه و مسیر سریع تری به بازار ارائه می دهد، نزدیک شدیم. چالش در اینجا پرداختن به نواحی چاپی محدب و مقعر و حصول اطمینان از پوشش جوهر جامع در همه جا بود. ما چندین گزینه جوهرافشان را بررسی کردیم و با GIS و سایر شرکای صنعت جوهرافشان برای توسعه و آزمایش یک سیستم جت فشرده برای مشتری همکاری کردیم. این نمونه اولیه، که ما آن را Contour Jet خود نامیدیم، بسیار موفق بوده است.
ما اکنون در حال کار بر روی ارتقای طرح اصلی هستیم تا سیستم چاپ سه محوره را برای بهبود روی جلد و روش چاپ بگنجانیم. بخشی از این توسعه، یک سیستم تحویل جوهر در گردش است که می‌تواند منبع جوهر را در جهت‌های پرتاب دائمی در حال تغییر حفظ کند، زیرا سر جوهر افشان که بر روی یک بازوی روباتیک نصب شده است، حرکت می‌کند و در زوایای مختلف پرتاب می‌شود.

علاوه بر پروژه‌های نمونه اولیه، اینکاترونیک به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های فناوری مختلفی را انجام می‌دهد و تیم جورج در رساندن سیستم‌های جوهرافشان به سطح فنی که قبلا غیرممکن بود، به خوبی تبحر دارند. گئورگ تأیید می‌کند: اگر مشتریان فکر می‌کنند برای جوهرهای خود هزینه زیادی می‌پردازند، یا اگر می‌خواهند یک سیستم جوهر افشان موجود را مدرن‌سازی کنند، ما امکانات و قابلیت‌هایی را برای تکمیل ارزیابی کامل سیستم و نقشه راه پروژه داریم. در طول ۱۸ ماه گذشته، ما پیشنهاد کلی خود را افزایش داده‌ایم تا شامل یک بسته گردش کار نرم‌افزاری سفارشی، به‌علاوه یک کتابخانه جامع با طرح‌های آماده چاپ، از جمله پرینت‌های سه بعدی روی سیستم‌های جوهرافشان معمولی، مانند بافت یک سطح چوبی باشد.»

چالش هرچه که باشد، تیم Inkatronic ابزارها و استعدادها را برای ارائه یک راه حل جوهرافشان پیشرفته و کاملاً بهینه دارد و GIS از همکاری با آنها برای رشد خوشحال است.