نوسان قیمت زینک ادامه دارد

بازار زینک در روزهای ا بتدایی سال هنوز دچار نوسانی نسبی است هر چند که وضعیت از اسفند ماه گذشته کمی بهتر شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، براساس اخبار دریافتی یک محموله زینک در همین ابتدا از گمرک بندر شهیدرجایی در بندرعباس ترخیص شده که تا اواخر هفته بر اساس ارز نیمایی به بازار تزریق می شود. شایان ذکر است به دلیل تعطیلات پایان سال، ترخیص این محموله به تعویق افتاده بود تا در اسفند ۱۳۹۷ روزهای سختی برای لیتوگرافان و چاپخانه داران بوجود آید.
در همین راستا یکی از فعالین پیش ازچاپ به آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران گفته بود: سلام سئوال کردم قیمت زینک خام که از ترکیه با ارز آزاد وار دشده دوورقی ۳۵ تومن قیمت می دهند و گفتند هنوز هیچ گشایشی درمورد واردات از چین نشده ، شما همه وارد کنندگان را می شناسید می توانید از خودشان سئوال کنید.
ظاهرا زینکهای تعاونی تا چند روز آینده می رسد که معلوم نیست چقدر جواب نیاز بازار کار بدهد به عنوان یک مطلع از امور صنعت چاپ و یک خبرنگار لطفا همانطور که قبل از سال مرتبا پی گیر ماجرا بودید مسئله را دنبال کنید وبه اطلاع اهالی صنعت چاپ برسانید.سپاسگزارم
تعاونی لیتوگرافان نیز طی پیگیری ها مستمر خبر از ترخیص زینک با ارزی دولتی طی هفته آینده داده است.
بر اساس گزارش ایبنا، اکنون قیمت زینک در بازار به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است که بهای آن در روزهای بعد از تعطیلات نوروزی همچنان دچار نوسان است.