نکات مهم در مورد کارت ویزیت

طراحی حرفه ای کارت ویزیت

بحث حرفه ای بودن یا نبودن یک طراحی ، موضوعی است که نمی توان از یک دیدگاه به آن اشاره کرد . در سال های گذشته تا امروز وقتی با مشتریان مختلف با دیدگاه و سلایق مختلف برخورد کردیم رسیدن به جواب دقیق برای حرفه ای بودن طراحی برای ما همواره سخت سخت تر شد . چرا که هر شخص با توجه به سلیقه ی خود می تواند معیار سنجی کند و بر اساس تصویر ذهنی خود تصمیم گیری کرده و نمره ای بر هر طرح می دهند.

طراحی حرفه ای کارت ویزیت ، امری مهم برای تک تک مشتریان محسوب می شود ، به طوری که همواره اغلب مشتریان برای سفارش کارت ویزیت خود بر حرفه ای بودن و طراحی کارت ویزیت حرفه ای تاکید بسیار دارند . طراحی کارت ویزیت و حرفه ای بودن آن به عوامل متعددی بستگی دارد و می بایست مواردی بسیار در کنار هم رعایت شود تا به یک طرح ایده آل و حرفه ای رسیده شود .

طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار

طراحی تبلیغات چاپی باید با توجه به صنعت و حوزه فعالیت شرکت صورت گیرد. اگر به طراحی کارت ویزیت شرکت های تکنولوژی و فناوری دقت کرده باشید، مشاهده می کنید که در اکثر آن ها از ترکیب رنگ های سرد استفاده شده است. همچنین در کارت ویزیت برندهای معروف کیف و کفش و پوشاک(بیشتر مردانه) رنگ مشکی یکی از رنگ های زمینه اصلی کارت ویزیت می باشد.

مشکی یک رنگ پرانرژی و نماد قدرت است. همچنین رنگ های سردی همچون آبی (و بخصوص آبی پررنگ) نماد قابل اعتماد بودن می باشد. حال اگر به طراحی کارت ویزیت و بنر تبلیغاتی شرکت های تولید لباس زنانه و همچنین پوشاک و لوازم کودکان توجه کنید، می بینید که رنگ های گرمی همچون قرمز، صورتی و بنفش مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت لوازم بهداشتی و پزشکی نیز رنگ سفید معمولاً رنگ غالب است چرا که این رنگ نماد پاکیزگی و طراوت بخشی است.

به جز رنگها، عوامل دیگری همچون تناسب تصاویر و عکسها و همچنین متون و فونت مناسب طراحی کارت ویزیت نیز باید با توجه به نوع کسب و کار باشد. مثلاً برای شرکت های تولیدی می توان دو یا سه عکس را بصورت فشرده در طراحی کارت ویزیت استفاده نمود. یا مثلاً برای شرکت های ساختمانی می توان از عکس بناهای جذاب بهره برد. برای آشنایی بیشتر با نحوه به کارگیری عکس در طراحی کارت ویزیت می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

نقش لوگو در کارت ویزیت

نقش لوگو در کارت ویزیت و نمایش آن در طراحی کارت ویزیت چه کنش و واکنشی را برای بیننده ی کارت شما به همراه خواهد داشت . اگرمقالات طراحی کارت ویزیت ما دنبال کرده باشید به مباحث متفاوتی اشاره شده که هرکدام در جای خود ، میتواند مستقیما بر دید خواننده ، بیننده کارت ویزیت نقش ایجاد کند .

استفاده از طراحی لوگو در کارت ویزیت ، مزیت های زیادی دارد . اینکه شما به مشتری هویت بصری خود را نشان می دهید ، اعتباری جداگانه برای شما ایجاد می کند . البته در صورتی که شما اصول و قوائد طراحی لوگو یا آرم را بخوبی رعایت کرده باشید . برای آشنایی بیشتر می توانید مروری برمقالات طراحی لوگو ما داشته باشید .

اگر شما در طرح کارت خود از یک آرم زیبا و تاثیر گذار استفاده کنید . شاید دیگر نیاز به تبلیغات اضافه در کارت احتیاج نداشته باشید . حتی گاها میتوانید به جای نوشتار معرفی نام شرکت یا کسب و کار و شلوغ کاری دیگری در طراحی خود ، تنها با نماش هویت خود بیننده را نام و برند خود مطلع سازید .

چه زمانی لوگو تاثیر گذاری بیشتری دارد

یک بحث و موضوع بسیار کلیدی در طراحی کارت ویزیت ، چاپ آن است . با وجود اینکه دست شما برای چاپ کارت ویزیت بر روی جنس های مختلف کاغذی باز است . اما دلیلی وجود ندارد که توجه ای به نوع و جنس کاغذ نداشته باشید . بلکه بیش از پیش باید بر انتخاب خود دقت کنید . خوب می دانیم هستند دفاتر و شرکت و کسب و کارهایی که هیچ توجه ای نه به برند خود دارند ، نه طراحی آرم و کارت ویزیت و … اما روی صحبت ما هم با این دسته افراد است ، هم افرادی که واقف بر حساسیت موضوع هستند .

در انتخاب جنس کارت خود دقت بیشتری داشته باشید . حتی اگر نیازمند صرف هزینه بیشتری باشید . طراحی و چاپ کارت ویزیت شما در کنار ماندگار خواهد شد . و به تنهایی میزان اثر بخشی کمی خواهد داشت . اختلاف شفافیت ، جذابیت نمایش لوگو در چاپ کاغذ های معمولی و ارزان قیمت با نوع با کیفیت بسیار زیاد است و این اختلاف را به خوبی می توان حس کرد