هشدار وزیر اقتصاد درباره بازار کاغذ

وزیر اقتصاد گفت: به کارخانه‌های تولید کاغذ که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شدند، ولی به تعهدات خود در قرارداد واگذاری عمل نکرده و تولید کاغذ را در شرایط فعلی با تنگنا مواجه کرده‌اند، هشدار می‌دهیم که سال ۱۴۰۱ باید تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنند.

تیتر۲۰- به نقل از شادا، وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل مصلی تهران از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و با فعالان حوزه نشر به گفتگو پرداخت.

سید احسان خاندوزی در ابتدای این بازدید در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بررسی مشکلات و موانع حوزه نشر کتاب در چارچوب وظایف و ماموریت‌های وزارت اقتصاد، مقرر شد، زمینه رفع این مشکلات با برگزاری جلسات هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ با سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد ازجمله سازمان امور مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان برگزار شود.

وزیر اقتصاد در این بازدید اظهار داشت: در این مقطع زمانی که فضای اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد جدی است، بنده در نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان یک رویداد تاثیر گذار و دارای قدمت و اعتبار در داخل و خارج، حاضر شدم تا در عمل به‌عنوان یک مسوول اقتصادی اعلام کنم ما به نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب در اهمیت اقتصاد و فرهنگ به‌عنوان دو بال محرکه‌ی کشور باور داریم.

خاندوزی افزود: اقتصاد نشر هم به جهت گردش و دور مالی، هم تنوع محصولات و هم تعداد مخاطب بزرگ‌ترین اقتصاد در حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد آماده است در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه و مشورت تخصصی، به‌طور خاص تقویت تولید کاغذ، به حرفه‌ای‌تر شدن این اقتصاد و توسعه پایدار آن کمک کند، گفت: به کارخانه‌های تولید کاغذ که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شدند، ولی به تعهدات خود در قرارداد واگذاری عمل نکرده و تولید کاغذ را در شرایط فعلی با تنگنا مواجه کرده‌اند، هشدار می‌دهیم که سال ۱۴۰۱ باید تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنند./تسنیم