پیشنهاد راه اندازی کارخانه تولید کاغذ از ضایعات سنگ و سنگ‌آهک

رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان پیشنهادی مبنی بر راه اندازی کارخانه تولید کاغذ از ضایعات سنگ و سنگ‌آهک ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس مرتضی تیموری، رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به مناسبت آغاز برنامه های ویژه‌ی سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، به دعوت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در شورای اداری این شهرستان حضور یافته و ضمن معرفی این نهاد انقلابی گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده توسط واحد صنعتی اصفهان در شهرستان نجف آباد و استان اصفهان ارایه کرد.

وی ضمن گرامیداشت شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، شهدای شهرستان نجف آباد و همچنین شهدای جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ در استان فعالیت خود را آغاز کرد و در دوران دفاع مقدس حضور فعالی در پشتیبانی دانش بنیان دفاع مقدس داشته و در این راستا ۴ شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تیموری افزود: در دوران دفاع مقدس هسته اولیه انجمن رمز ایران، در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان شکل گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با بیان این که مرکز شماره سه آموزش های کوتاه مدت این واحد از سال ۱۳۸۶ در شهر نجف آباد فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در این مرکز برای ۳۱ نفر از جوانان شهرستان در کادر اداری و مدرسان مرکز، اشتغال ایجاد شده که در ارایه خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مختلف، فعال هستند.

وی با اشاره به این‌که این مرکز در سال ۱۳۹۷ رشد ۵/۵۰ درصدی و از آغاز سال ۱۳۹۸ تاکنون رشد ۵۳ درصدی داشته، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۸۱۵ نفر از جوانان و مردم شهرستان نجف‌آباد از دوره‌های جهاد دانشگاهی استفاده مطلوب کرده‌اند.

تیموری در این شورا ضمن معرفی معاونت‌ها و فعالیت‌های مختلف انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی واحد صنعتی اصفهان افزود: پیشنهاد می‌شود با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوب و وجود شهرک و کارگاه‌های متعدد سنگ در شهرستان، راه‌اندازی “کارخانه تولید کاغذ از ضایعات سنگ و سنگ‌آهک” بر اساس پژوهش و طرحی که جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای بخش خصوص در شهر ورزنه اصفهان انجام داده، در دستور کار مدیریت شهرستان قرار گیرد.

در این شورا ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، از فعالیت و خدمات جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در شهرستان تقدیر کرد.

طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، همچنین راعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در شهرستان، بر استفاده از توان پژوهشی این واحد در توسعه شهرستان، تاکید کرد.