چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ یکی از روش های چاپ کاتالوگ با نهایت کیفیت و دقت با استفاده از برترین دستگاه های چاپ می باشد که نمونه ای از کامل ترین و برترین این دستگاه ها به منظور چاپ فوری با نام دستگاه دیجیتال شناخته می شود. انتخاب روش چاپ فوری یا چاپ دیجیتال در تیراژ دلخواه برای خلق کاتالوگ های زیبا و متفاوت موجب در امان ماندن شما از هزینه های بالای چاپ به روش های دیگر مانند چاپ افست می گردد اگرچه که این روش چاپ نیز در جای خود اهمیت خاصی دارد.
چاپ فوری

قیمت چاپ کاتالوگ به موارد مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به سایز کاتالوگ، گرماژ کاغذ، نوع جلد، روکش داشتن کاغذ، خط تا، منگنه یا چسب گرم یا صحافی اشاره کرد. کاتالوگ ها که معمولا کتابچه ای از اطلاعات طبقه بندی کالا، خدمات، امکانات و غیره می باشند می توانند با طراحی متفاوتی خلق شود. تعداد صفحات کاتالوگ می تواند از چند صفحه تا صدها صفحه متغیر باشد و از صحافی های سنگینی مانند مفتول و چسب گرم و … در آنها استفاده شود.

به طور کلی می توان گفت کاتالوگ به مجموعه ای گردآوری شده از محصولات مختلف گفته می شود که به نوعی برای تولید کننده و مصرف کننده مورد نیاز است و رابط بین این دو می باشد. کارفرمایان با استفاده از چاپ کاتالوگ می توانند محصولات متنوع خود را در کاتالوگ درج کنند و با معرفی هر محصول و ذکر ویژگی های آنها گامی بزرگ در دیده شدن و افزایش میزان فروش خود داشته باشند.
مزایای مناسب برای چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا در مدت زمانی کوتاه بتوانند کاتالوگ خود را به چاپ برسانند. چاپ فوری و چاپ دیجیتال کاتالوگ در چاپخانه انجام می شود و نوع مرکز چاپ یا همان چاپخانه باید به شیوه ای صحیح انتخاب شود تا شما را در جهت ارائه خدمات مناسب تر یاری دهد.

امروزه تعداد چاپخانه نسبت به گذشته افزایش یافته است بنابراین انتخاب چاپخانه معتبر و حرفه ای می تواند به افراد کمک کند تا بالاترین کیفیت را جهت چاپ کارهای مربوطه دریافت کنند. به نسبتی که چاپخانه از نظر نیروی کار و تجهیزات پیشرفته تر و توانمند تر باشد با روش های نوین و مناسب تری در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند برای سفارشات چاپی کاتالوگ اقدام کند. همان طور که از نام چاپ فوری مشخص است به چاپی گفته می شود که در زمانی کوتاه انجام می شود و یکی از شاخه های چاپ فوری به چاپ دیجیتال معروف است.

در چاپ دیجیتال از دستگاه های خودکار و تمام اتوماتیک استفاده می شود. برخلاف چاپ افست که به حداقل دو اپراتور برای چاپ نیاز است در چاپ دیجیتال مراحل به چاپ رساندن کاتالوگ، بروشور و…. به دلیل استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک بدون اپراتور انجام می گیرد. به دلیل سرعت بالا و صرفه جویی در پلیت های چاپ که از مهم ترین ویژگی های چاپ دیجیتال به شمار می رود امروزه از دستگاه های چاپ دیجیتال برای به چاپ رساندن کارهای تبلیغاتی و کاتالوگ ها در تعداد مختلف استفاده می شود. در چاپ فوری و دیجیتال می توانید هر گونه تغییری را در محتویات و تصاویر درون صفحه ایجاد کنید. در حالی که چاپ افست تنها برای چاپ تیتراژهای بالا انجام می شود و مقرون به صرفه نیست.
چاپ دیجیتال برای چاپ فوری کاتالوگ

اولین دلیل برای این که از چاپ دیجیتال به عنوان چاپ فوری استفاده می شود می توان به فرآیند کوتاه چاپ دیجیتال نسبت به روش های دیگر اشاره کرد. چاپخانه به منظور آماده سازی سفارشات فوری به یکسری استراتژی زمان بندی شده نیاز دارد تا بتواند در اسرع وقت کارها را به مشتریان تحویل دهد.

از مهم ترین عواملی که موجب زمان بندی دقیق چاپخانه می گردد و در تحویل به موقع سفارشات تبلیغاتی به مشتریان تاثیر گذار است شامل موارد زیر می باشد.

تجهیزات و امکانات چاپخانه: زمانی یک چاپخانه قادر است سفارشات مشتریان را به صورت فوری تهیه کند که از تجهیزات قدرتمندی برخوردار باشد و می توان گفت یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت چاپخانه برای خلق کارهای تبلیغاتی حرفه ای استفاده از ماشین آلات چاپ پیشرفته می باشد.
تجربه نیروی چاپ: مهارت و تجربه افرادی که در چاپخانه مشغول به فعالیت هستند دومین عامل مهم در چاپ فوری محسوب می شود. این افراد باید این توانایی را داشته باشند که در مواقع اضطراری کارها را به دقت، ظرافت و سرعت بالا انجام دهند
نوع مدیریت صحیح واحد فروش: نحوه زمانبندی برای تحویل سفارشات به مشتری توسط واحد فروش انجام می گیرد بنابراین واحد فروش باید قادر باشد با توجه به حجم کار و مدیریت زمان بیشترین سرعت و دقت را در نظر داشته باشد. در روش چاپ فوری یا چاپ دیجیتال برای به چاپ رساندن تعدادی دلخواه از کاتالوگ ها، بروشورها و غیره بر خلاف روش های دیگر چاپ موارد مصرفی مانند مرکب، پودر و مسپر کمتر می باشد از این رو موجب کاهش هزینه خرید مواد چاپ، نگهداری از آنها و پایین آمدن استهلاک دستگاه چاپ می شود.

ویژگی های چاپ فوری

در روش چاپ فوری به دلیل دقت در چاپ و امکان ویرایش مطالب در هر نوبت از چاپ میزان ضایعات به حداقل می رسد. همچنین به دلیل این که مراحل چاپ بدون دخالت نیروی انسانی انجام می گرد موجب کاهش خطای انسانی می شود و در نتیجه ضایعات کمتر می گردد.

در بسیاری از موارد مشتریان به تعداد تیراژ بالا برای چاپ کاتالوگ نیاز ندارند و یا بسیاری از کتاب ها و سفارشات دیگر برای مراحل تست وارد بازار می شود از این رو اگر از روش های چاپ افست که برای تیراژهای بالا انجام می شود استفاده شود زیان مالی زیادی به مشتریان وارد می شود. یکی از مهم ترین مزایای روش چاپ فوری و چاپ دیجیتال امکان چاپ با تعداد محدود است که از این طریق چاپخانه دست بازتری برای چاپ با تعداد پایین دارد.

در روش چاپ افست برای این که سفارشات کاتالوگ و کارهای تبلیغاتی را به دست مشتری برساند به ۵ تا ۷ روز زمان نیاز دارد اما در روش چاپ فوری و چاپ دیجیتال تنها ۸ ساعت زمان برای به چاپ رساندن سفارشان مشتریان کفایت می کند. در چاپخانه هایی که از دستگاه های چاپ فوری و چاپ دیجیتال پیشرفته استفاده می کنند پرسنل و کارکنان آن چاپخانه کمتر در معرض آسیب صوتی قرار می گیرند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود.