کاتالوگ چیست؟

چاپ کاتالوگ چرا؟ یک ابزار تبلیغاتی است که پیشرفت‌ها، افزایش محصولات و خدمات شرکت شما در قالب یک ابزار فیزیکی در نمایشگاه‌ها و شرکت‌ها برای ترویج برند و فروش محصولات نمایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شبکه چاپ، وقتی یک نسخه چاپ کاتالوگ به دست شما می‌رسد، اولین چیزی که توجه می‌کنید، چیست؟ مسلما از دید یک فرد عادی، اطلاعات نوشته شده در آن برای شما خیلی مهم است. اینکه بتواند پاسخ نیاز شما در راه افزایش دانش شما در خصوص محصول مورد نیاز یا خدمات بدهد.

انواع سایز و تیپ مختلف کاتالوگ چیست؟

ابعاد کاغذ صفحات : پنج اندازه مختلف برای چاپ کاتالوگ می توان تعریف کرد:  A4،  A5، B4 ، B5 و خشتی (۲۲*۲۲). اینکه کدام اندازه استفاده شود، به نیاز و هدف شما بستگی دارد. مسلما هرکدام هم قیمت متفاوتی دارند. هرچه اندازه کوچکتر (البته استاندارد ) ، هزینه چاپ کاتالوگ هم کمتر خواهد شد. و کاغذ کمتری مصرف می شود.

انواع صحافی و تعداد صفحات و تیراژ مناسب برای چاپ کاتالوگ چیست؟

نوع صحافی کدام صحافی را استفاده کنیم؟ بستگی به هدف شما از طراحی و چاپ کاتالوگ دارد.  سه نوع صحافی برای چاپ کاتالوگ وجود دارد: منگنه ساده، منگنه لوپ و در تعداد صفحات بالا چسب گرم.

تعداد صفحات: تعداد صفحات را با برگ اشتباه نگیرید. هر کاتالوگ بر اساس میزان اطلاعات مورد نمایش به تعداد صفحات خاصی نیاز دارد. ۸ صفحه حداقل تعداد و ۱۲۸ صفحه حداکثر تعداد است. البته این عدد استاندارد است و می‌تواند کم یا زیاد شود. به هرحال، برای چاپ تعداد صفحات کمتر با بهای پایین‌تری نسبت به تعداد ۱۲۸ صفحه پرداخت، دقت داشته باشید برای صحافی باید تعداد صفحات مضربی از عدد ۴ باشد.

عوامل موثر در قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ چیست؟

برای تعیین قیمت چاپ کاتالوگ باید عوامل مختلفی در نظر گرفت. نمی‌توان بر اساس یک عامل هزینه دقیقی مشخص کرد. شاید هدف دو کاتالوگ یکسان باشد؛ اما نوع کاغذ، اندازه، نوع طراحی و غیره آن‌ها تفاوت داشته باشند. به همین علت در تعیین محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ ابتدا فهرستی را مشخص می‌کنند.

بروشور چیست؟

چاپ بروشور دو لت، سه لت را باید نمونه خلاصه شده کاتالوگ تبلیغاتی به حساب آورد. مخاطب اصلی این برگه تبلیغاتی مشتریان هستند. اگر کمی در بازاریابی تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد با عبارت B2C آشنا هستید. در حقیقت بروشور را می‌توان در همین گروه قرار داد.

انواع اندازه لت و حالت مختلف چاپ بروشور چگونه است؟

بروشورهای متداول در سه نوع سایز چاپ می‌شوند. البته که سایزهای دیگری هم برای آن تعریف می‌شوند؛ اما باید گفت که اندازه A3 ،A4 و A5 متداول است. چرا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ این نوع چاپ بروشور سه لت، دو لت دو رریز و پرتی کمتری دارد.

چاپ بروشور چقدر قیمت دارد؟

برای تعیین قیمت چاپ بروشور و نرخ آن باید چند عامل را در نظر بگیرید.

از همه نوع کاغذی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، گلاسه یا تحریر، کاغذ یا مقوایی بودن همه در قیمت یک محصول موثر است.

خدمات  تکمیلی: انواع روکش سلفون، یووی که بر کیفیت و قوام سفارش تاثیر بسزای می گذارد

نوع تا : بروشور سه لت، چهارلت  یا بیشتر

چه نوع جنس کاغذی برای چاپ بروشورها مناسب است؟

کاغذ بخش مهم بروشور چاپی است. شما به دنبال این نیستید که هویت و کیفیت کار خود را با ارائه کاغذ نامطلوب از بین ببرید ؟ هرچه برای به دست آوردن کیفیت بالا هزینه کنید، تأثیرگذاری بیشتری را شاهد خواهید بود. کاغذ گلاسه به دو نوع براق و مات تقسیم می‌شود در گرم های ۱۱۵ تا ۲۵۰ گرم متداول هستند ، البته برای زیبای و خاص تر شدن می توان روی آن‌ها سلفون براق و مات کشیده شود . source : منبع  چاپ بروشور

جعبه و بسته بندی چیست؟

شما قرار است که محصول خود را چگونه به فروش برسانید؟ همینطور ساده؟ بدون هیچ‌گونه جعبه و چاپ خاص یا چیز دیگری؟ باید گفت که این روزها همین قدر روی کیفیت محصول خود حساس هستید، باید نسبت به بسته‌بندی آن هم دقیق باشید. دلیل آن هم خیلی روشن است: اول از همه این بسته‌بندی یا چاپ جعبه محصول شما است که توجه کاربر را به سمت خود جلب می‌کند.

روش چاپ جعبه اختصاصی ارزان چگونه است؟

چاپ جعبه ارزان سوالی که است بسیار پرسیده می شود، جعبه ارزان قیمت از این منظر در نظر بگیریم که برخی محصولات بعلت کم بودن سود تولید (قیمت مناسب برای مصرف کننده) و تیراژ بودن از جعبه های ارزان استفاده می‌کند که شامل چاپ های ۱ یا ۲ رنگ می باشند از مقوای پشت طوسی در گرماژهای ۲۳۰ گرم به بالا بدون روکش استفاده و سایز خدمات تکمیلی استفاده می‌شود.

تاثیر چاپ جعبه بسته‌بندی در فروش و کسب اعتبار؟

تاثیر تمام کارهایی گرافیکی و چاپ که شما انجام می‌دید، نهایتا روی برندینگ و افزایش فروش شما تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ اما این افزایش فروش و اعتبار از طریق روش‌های زیر به دست می‌آید:

اول از همه چاپ جعبه و بسته‌بندی شما دیده می‌شود. این یعنی اینکه بسته‌بندی شما در نگاه اول با مشتریانتان صحبت می‌کند. رنگ، اندازه، شکل، فون ت نوشته و غیره همه در کنار هم قرار می‌گیرند تا چشم رهگذر را گرفته، او را مجذوب و در نهایت به مشتری تبدیل کنند. ادامه این مطلب مقاله چاپ جعبه .