۱۰۰ هزار عنوان کتاب در سال در کشور چاپ می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری ایران گفت: هر سال نزدیک به ۱۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ می‌کنیم که حدود ۷۰ درصد آنها تالیف و تازه‌های چاپ هستند اما زمانی که محتوای آنها را نگاه می‌کنیم می بینیم چیزی که باید بخوانیم و چنگی به دل بزند نیست.

قادر آشنا در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار عنوان جلد کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی عرضه شد و ۶۲ میلیارد تومان کتاب بفروش رسیده است

وی بیان کرد: کتاب همواره خریدار و خواهان دارد و این امر وظیفه ما را سنگین می‌کند.

مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هنری ایران با اشاره به اینکه در کنار نمایشگاه‌های کتاب فعالیت‌های فرهنگی و هنری خوبی صورت می‌گیرد، افزود: نزدیک به ۴۰۰ عنوان فعالیت فرهنگی در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود که اقدام بزرگی است.

وی اظهار داشت: در سطح بین‌الملل نیز تلاش کردیم در همه کشورهایی که رصد و برنامه‌ریزی شده نمایشگاه برگزار کنیم و هم‌اینک در سیستان و بلوچستان شاهد برپایی چنین نمایشگاهی هستیم.

آشنا گفت: حضور ۳۰۰ ناشر در سیستان و بلوچستان قابل توجه و تقدیر است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و اهل فن فراهم می آورد و یک میلیارد تومان یارانه برای کتاب رقم خوبی است که امیدواریم با توجه به تغییر مکان نمایشگاه و پایان سال استقبال خوبی صورت گیرد.

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان به مدت یک هفته از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.