۱۶۷ میلیون جلد قرآن در ۴۰ سال چاپ شده است

تهران- ایرنا- رئیس کارگروه قرآن دهه فجر گفت: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیون جلد قرآن به چاپ رسیده که نظارت و نشر آن به عهده سازمان دارالقرآن الکریم است.

حجت الاسلام مهدی اخوان روز سه شنبه در نشست خبری کارگروه قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از دستاوردهای قرآنی انقلاب به چاپ  ۱۶۷ میلیون نسخه قرآن زیرنظر سازمان دارالقرآن الکریم اشاره کرد و در مورد قاریان نیز گفت: قبل از انقلاب دو قاری بین المللی که دارای مقام باشند در کشور وجود داشت اما اکنون تعداد این افراد به ۱۰۵ قاری رسیده است.

رئیس سازمان دارالقرآن افزود: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را خواستار شده‌اند باید گفت که هنوز برای رسیدن به این تعداد تلاش ها و برنامه های زیادی باید صورت بگیرد.
وی تعداد حافظان قرآن که دارای مدرک از سازمان دارالقرآن هستند را ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حدود یک میلیون حافظ عمومی در سطح کشور وجود دارد که از یک تا سی جزء قران را حفظ هستند.
اخوان اضافه کرد: شعار قرآنی دهه فجر «قرآن، کتاب انقلاب اسلامی و کتاب زندگی» است و همه نهادها به دنبال آن هستند تا قرآن به عنوان یک کتاب مقدس در زندگی بشر تاثیرگذار باشد و معتقدیم سرلوحه همه فعالیت‌هایمان قرآن است.

مسئول کارگروه قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار است و بر همین اساس جشنواره‌ها و پویش‌های قرآنی در سراسر کشور با همکاری ۲۲ دستگاه‌ و نهاد برگزار می شود.

کاروان قرآنی انقلاب یک حرکت جهادی است

وی از راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب ویژه گرامی داشت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به عنوان یک حرکت جهادی معرفی کرد و افزود: این حرکت جهادی به سمت مناطق کم برخورداری که قابلیت های قرآنی درخور توجهی ندارند اعزام می شود و از ظرفیت قاریان بین المللی در این راستا استفاده می شود.

اخوان افزود: پس از تجدید بیعت جامعه قرآنی با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب کاروان قرآنی انقلاب راهی کرمان شد تا پایبندی خود را به آرمان های شهدا و به ویژه شهید قاسم سلیمانی اعلام کند و این کاروان در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز حضور پیدا می کنند.

وی از پویش ملی یک میلیون ختم قرآن کریم ویژه سردار شهید سلیمانی، دیدار با خانواده های شهدای قرانی، برپایی محافل قرآنی و ۱۰۰ عنوان کلان برنامه قرآن و عترت با مشارکت وزارت خانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی قرآن، شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه، رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد.

اخوان اعلام کرد: آلبوم فرازهایی از تلاوت قاریان برجسته مصری و ایرانی با هماهنگی شورای عالی قرآن رونمایی می شود و «شهر قرآن» عنوان نمایشگاه و فروشگاه محصولات قرآنی و فرهنگی است که از سوی شورای عالی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شده است.

وی افزود: مراسم تکریم چهره های قرآنی به همت سازمان تبلیغات اسلامی در اسفند ماه برگزار خواهد شد.