۳۰ کتاب حوزه هنری استان سمنان در نوبت چاپ و انتشار است

محمد اصغرزاده روز پنجشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز کرد: حوزه هنری استان سمنان بر کیفیت کتاب‌ها تاکید بیشتری نسبت به کمیت دارد و استان سمنان در زمینه رمان‌نویسی جزو استان‌های برتر کشور است.

وی ادامه داد: ۱۴ نویسنده خبره و رمان‌نویس در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ نویسنده در سمنان و چهار نویسنده در شاهرود هستند.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی در چاپ کتاب، هزینه‌بربودن روند چاپ و انتشار است و انتظار می‌رود اعتبارات در این زمینه افزایش یابد.

اصغرزاده با بیان اینکه سمنان با توجه به تعداد بالا شهدایی که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده، استان روایت نشده است، تصریح کرد: این استان در زمینه تاریخ شفاهی ظرفیت خوبی دارد، اما به آن جایگاه واقعی نرسیدیم و برای بهبود وضعیت در سالجاری برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: در ادبیات حوزه دفاع مقدس کمتر اسمی از استان سمنان دیده می‌شود و کلاس‌های آموزشی به منظور شناسایی استعدادها و تولید آثار فاخر در این بخش در حال برگزاری و رصد سوژه در دستور کار است.

رییس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: معرفی چهره برتر هنر انقلاب استان از شاخص‌ترین برنامه‌های حوزه هنری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در بیست و ششم فروردین است و انتخاب چهره برتر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

بیستم فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است و تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.