آگفا بخش راحلهای افست را فروخت

آگفا بخش Offset Solutions خود را در قراردادی ۹۲ میلیون یورویی به گروه Aurelius فروخت.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، راه حل های افست شامل پلیتهای چاپ افست، سیستم های CTP، نرم افزار گردش کار، مواد شیمیایی ، فیلم ها است و بزرگترین بخش آگفا است. این شرکت سال گذشته ۷۴۸ میلیون یورو فروش داشت و ضرر تعدیل شده خود را از ۲۱.۹ میلیون یورو به ۶ میلیون یورو کاهش داد. در سال ۲۰۲۱ آگفا، Offset Solutions را به یک نهاد جداگانه تغییر ساختار داد، که فروش یا ادغام این عملیات را تسهیل می‌کرد.

آگفا گفته است که اکنون چندین سال است که می‌خواهند این بخش را بفروشند یا ادغام کنند. بخش Offset Solutions حدود ۱۷۰۰ نفر را استخدام می کند و کارخانه هایی در سراسر جهان دارد و در بیش از ۷۵ کشور به فروش می رسد.

گروه Aurelius که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد دارای شرکت های گسترده ای از جمله رسانه و فناوری، مواد شیمیایی، خدمات تجاری، کالاهای مصرفی، غذا و نوشیدنی و مخابرات است. مجموع درآمد آن در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۶ میلیارد یورو بود.
چندی پیش آگفا اقدام به توسعه فعالیتهای خود در حوزه چاپ دیجتال بسته بندی نمود و برای تقویت موقعیت خود در چاپ دیجیتال پرسرعت و تمرکز بیشتر بر بازارهای چاپ بسته بندی، چاپگرهای دیجیتال اینکا را خریداری کرد