افتتاح مرکز نوآوری صنعت بسته بندی در دبی

 شرکت SIG Combibloc Group AG مستقر در سوئیس، ارائه‌دهنده پیشرو سیستم‌ها و راه‌حل‌های بسته‌بندی آسپتیک، اولین مرکز نوآوری در نوع خود را در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) در دبی Silicon Oasis (DSO) افتتاح کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این مرکز به طور رسمی در مقر منطقه ای SIG در DSO – پارک فناوری یکپارچه منطقه آزاد دبی – با همکاری دبی Silicon Oasis Authority (DSOA) و SPX FLOW در آستانه Gulfood Manufacturing 2021 افتتاح شد.

هاب جدید فرصت های بی نظیری را برای توسعه بخش غذا و نوشیدنی از طریق فناوری های نوین ارائه شده توسط این مرکز فراهم می کند. این مرکز همچنین شامل SIGCUBTOR، برنامه شتاب دهنده SIG برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک است که فقط به جرقه‌ای نیاز دارند تا نوآوری جدید در غذا و نوشیدنی را روشن کند.

فرآیند چهار مرحله‌ای مرکز جدید، از توسعه مفهومی تا طراحی، از جمله توسعه دستور پخت و بسته‌بندی، تا تولید آزمایشی و تجاری، پشتیبانی کاملی را از مشتریان فعلی و کسب‌وکارهای جدید فراهم می‌کند تا توسعه محصول و سیستم‌های بسته‌بندی جدید را در تسهیلات مدرن تسریع بخشد.

ساموئل سیگریست، مدیر عامل SIG، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه، گفت: راه اندازی مرکز جدید امروز نقطه عطف جدیدی برای SIG و صنعت غذا و نوشیدنی در منطقه است. همانطور که بیستمین سالگرد خود را در منطقه خاورمیانه و آفریقا جشن می گیریم، مشتاقانه منتظر هستیم تا دوره بعدی رشد و نوآوری را در فضای غذا و نوشیدنی در منطقه و فراتر از آن رهبری کنیم. با مشتریان و شرکای خود، با ارائه فناوری‌های پیشرفته و پایدار و معرفی نوآوری‌های در سطح جهانی، به تمرکز بر توسعه این بخش ادامه خواهیم داد.»

این پروژه در راستای چشم انداز امارات متحده عربی برای مرحله بعدی رشد است: “پروژه های دهه ۵۰”. رهبری ما نوآوری و تعالی دیجیتال، فنی و علمی را در قلب این چشم انداز قرار داده است تا کشور به پایتخت آینده تبدیل شود.

دکتر المتروشی، معاون مدیرعامل DSOA افزود: افتتاح مرکز SIG، مرزهای توسعه و اقتصادی جدید، حمایت از استعدادها، شرکت ها و سرمایه گذاری ها را در این بخش ها مشخص خواهد کرد.

عبدالغنی الادیب، رئیس و مدیر کل SIG – خاورمیانه و آفریقا، گفت: «جای تعجب نیست که دبی سیلیکون واحه، که مرکزی برای نوآوری و بخش‌های مبتنی بر فناوری مدرن است، اولین مرکز تحقیق و توسعه ما در جهان است. منطقه خاورمیانه و آفریقا. مرکز نوآوری ما که با پشتیبانی SPX FLOW توسعه یافته است، فرصت های بی شماری را برای شرکت های موجود و استارت آپ ها به طور یکسان باز خواهد کرد.

مرکز نوآوری SIG برای کمک به شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی در منطقه و حمایت از کارآفرینان جدیدی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در گروه غذا و نوشیدنی هستند، طراحی شده است. فناوری پیشرفته اکستروژن، سیستم نوآورانه اندازه‌گیری کیفیت، تجهیزات آزمایش پیشرفته و قابلیت‌های فناوری دیجیتال آینده، توسعه سریع‌تر محصولات و مواد بسته‌بندی جدید را امکان‌پذیر می‌سازد که تقاضای رو به رشد مصرف‌کننده برای پایداری را برآورده می‌کند. SIGCUBTOR به شرکت‌های جدید و نوظهور در بخش غذا و نوشیدنی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه دستور پخت کامل، با تکیه بر شبکه جهانی تامین‌کنندگان مواد اولیه SIG، تولید دستور‌ها در کارخانه DSO شرکت، و عرضه محصولات در بازار بدون نیاز به هزینه ارائه می‌دهد. هزینه های بالا در راه اندازی یک مرکز تولید یکپارچه را کاملا بر طرف میکند.