بررسی تولید و چاپ انواع لفاف و ساشه بسته بندی

لفاف به معنای نوعی پوشش یا کاور می باشد که در صنعت تولید و چاپ بسته بندی های انعطاف پذیر در انواع بسته بندی های بغل دوخت، ته دوخت یا فیلم (رول) های بسته بندی به صورت لفاف های بالشتی یا ساشه های تک نفره تولید، چاپ و لمینت می شود.

خط تولید بسپار نگار با استفاده از به روز ترین ماشین آلات تولید، چاپ و لمینت فیلم های پلیمیری و دستگاه های بغل دوخت و ته دوخت قادر به تولید و دوخت روزانه ۵ تن لفاف می باشد.

لفاف چیست؟

کلمه لفاف به معنای پوشش، کاور، غلاف و به طور کلی به هر چیزی که باعث احاطه شدن یا پوشش چیز دیگری شود را لفاف می گویند.

در صنعت بسته بندی به هر نوع فیلم انعطاف پذیر لمینتی پلیمری و غیر پلیمری که با استفاده از روش های بغل دوخت، ته دوخت و مرکز دوخت در انواع لفاف های بالشتی و ساشه ای در ابعاد و ضخامت های متفاوت تولید می شود را لفاف می گویند.

خط تولید بسپار نگار برترین شرکت تولید انواع لفاف بسته بندی با درخشان ترین سابقه کاری از سال ۱۳۷۶ تا به الان می باشد.بررسی تولید و چاپ انواع لفاف و ساشه بسته بندی

بسته بندی ساشه چیست؟

ساشه از کلمه ای فرانسوی (sachet) به معنای کیسه یکبار مصرف کوچک برگرفته شده است که برای بسته بندی انواع مواد غذایی، محصولات پودری، بهداشتی، دارویی و … به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استنباط و آشنایی هر چه بهتر با این نوع بسته بندی می توان به بسته بندی های تک نفره قهوه و نسکافه، سس کچاپ و مایونز تک نفره، بسته بندی پودری تک نفره (شکر، نمک و آویش) و هزاران محصول دیگر اشاره کرد.

بسته بندی های ساشه ای با استفاده از چه مواد اولیه تولید می شود ؟ عمده بسته بندی های ساشه ای که به صورت روزانه از آن ها استفاده می کنیم با استفاده از مواد اولیه پلیمری و غیر پلیمری همانند کاغذ های کرافت و صنعتی در نمونه های انعطاف پذیر طراحی، تولید و چاپ می شوند. تولید پلاستیک های بسته بندی ساشه بسیار کم به صورت تک لایه تولید شده و بیشتر به صورت ۲ لایه، ۳ لایه یا ۴ لایه لمینتی تولید می شود. در سطر بعدی به مواد اولیه مورد استفاده برای تولید ساشه پرداخته شده.

شرکت بسپار نگار تولید کننده بسته بندی ساشه با استفاده از به روز ترین دستگاه و خدمات پس از فروش بی نقص آماده به خدمت رسانی می باشد.بررسی تولید و چاپ انواع لفاف و ساشه بسته بندی

مواد اولیه تولید لفاف و ساشه بسته بندی

یکی از ویژگی ها و مزایای بسته بندی های انعطاف پذیر، فراوانی مواد اولیه تولید می باشد، به دلیل وجود فراوانی در مواد اولیه می توانید با توجه به نوع محصول از ویژگی و خواص مواد اولیه مرتبط بهره ببرید. یکی دیگر از ویژگی های لفاف ها امکان سفارش سازی قیمت تولید با توجه به فراوانی در مواد اولیه تولید می باشد.

لفاف پلی اتیلن سبک و سنگین (LDPE و HDPE) : لفاف های پلی اتیلنی اقتصادی ترین نوع لفاف پلاستکی است که در انواع تک لایه برای محصولاتی همانند بسته بندی دستمال کاغذی یا در نمونه های سه لایه با روند تولید متفاوت برای بسته بندی شیر و دوغ پلاستیکی استفاده می شود. این نوع در بی شمار بسته بندی کالا و محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم های سلفونی (OPP-BOPP-CPP) : سلفون ها یکی دیگر از متریال های پلیمری برای تولید لفاف و فیلم های بسته بندی می باشد که بسیاری از بسته بندی های موجود در فروشگاه های مواد غذایی را در بر می گیرد. سلفون ها به عنوان جایگزنی مقاوم تر و جذاب تر و البته گران قیمت تر نسبت به نمونه های پلی اتیلنی مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم پلی استر (BOPET) : پلی استر ها یکی از مشتقات پلی اتیلن است که به صورت لمینتی با دیگر فیلم های پلیمری و غیر پلیمری با ضخامت ۱۲ میکرون برای افزودن ویژگی غیر قابل نفوذ پذیری مورد استفاده قرار می گیرد. فیلم پلی استر به عنوان چاپ پذیر ترین و نفوذ ناپذیر ترین فیلم پلیمری به صورت مکمل لمینتی با دیگر فیلم های پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم متالایز : فیلم های متالایز هم به عنوان یک لایه لمینتی مکمل با دیگر فیلم های پلیمری و غیر پلیمری لمینت و استفاده می شود و باعث افزایش تاریخ انقضا و کیفیت بسته بندی و جلوگیری از نفوذ نور خورشید می شود. فیلم های متالایز با ضخامت های ۷ یا ۱۲ میکرون روی دیگر متریال ها لمینت می شود. فیلم های متالایز در محصولاتی همانند لفاف چای یا بسته بندی تنقلات همانند چیپس و پفک مورد استفاده قرار می گیرد.

فویل آلومینیوم : فویل آلومینیوم همان متالایز اما با ضخامت بیشتری است که نفوذ پذیری بسته بندی در برابر هوا رطوبت و نورخورشید را به صفر متلق رسانده و حساس ترین محصولات غذایی را به صورت بلند مدت قابلیت نگاه داری دارد.

کاغذی صنعتی و کرافت با گرماژ مورد نیاز شما : امکان تولید لفاف با استفاده از کاغذ های انعطاف پذیر همانند کرافت در گرماژ های مختلف به صورت تک لایه یا لمینتی امکان پذیر است. بسته بندی چیپس سنتی شرکت مزمز بهترین مثال برای تولید بسته بندی با استفاده از کاغذ کرافت با گرماژ پایین است.

خدمات چاپ انعطاف پذی (flexible film printing)بررسی تولید و چاپ انواع لفاف و ساشه بسته بندی

شرکت ثبتی دارما بسپار نگار ویرا از سال ۱۳۷۶ در حال ارائه خدمات تخصصی چاپ روی فیلم های انعطاف پذیر با استفاده از به روز ترین ماشین آلات و اوپراتور های متخصص چاپ می باشد.

دستگاه های موجود در خط تولید بسپار نگار و عرض های چاپی قابل اجرا شامل موارد زیر می باشد.

چاپ فلکسو سیلندر مرکز ۸ رنگ عرض ۱۵۰ سانتی متر با استفاده از کلیشه ژلاتینی دیجیتال : این دستگاه امکان چاپ روی تمام فیلم های پلیمری و غیر پلیمری که به حالت منعطف هستند را دارد و جزئیات، تفکیک رنگی و کیفیت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می دهد.

چاپ فلکسو استک ۴ رنگ عرض ۱۳۰ سانتی متر با استفاده از کلیشه ژلاتینی آنالوگ : این روش چاپی فرایند چاپ مشابه با دستگاه سیلندر مرکز دارد اما با کیفیت و تفکیک رنگی محدود تر، به همین دلیل برای چاپ های کم جزئیات با ترکیب رنگی های محدود مورد استفاده واقع می شود.

چاپ هلیوگراور ۱۲ رنگ عرض ۱۲۰ سانتی متر با استفاده از سیلندر چدنی : چاپ هلیو گراور با کیفیت ترین روش چاپ روی فیلم های پلیمری است که پرجزئیات ترین تصاویر با بیشترین تعداد رنگ را بهترین کیفیت و تفکیک رنگی روی فیلم های پلیمری چاپ می کند. این روش چاپی تنها روی فیلم های پلیمری از جنس سلفون ها یا پلی استر قابلیت چاپ داشته و روی فیلم های پلی اتیلنی امکان چاپ را فراهم نمی کند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.