برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک صنعتی در مرز ایران و ترکیه

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور از برنامه‌ریزی انجام مذاکره برای احداث و راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی تخصصی قطعه‌سازی خودرو در مرز مشترک ایران و ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی‌منش گفت: این طرح بهمن ماه امسال و طی سفر هیئتی از اعضای این انجمن با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتاق بازرگانی تهران و همچنین با همکاری انجمن قطعه‌سازان ترکیه عملیاتی و اجرایی خواهد شد که البته در اصل احیاء پروژه‌ای است که در گذشته مطرح شده بود.

وی افزود: با تحقق این مهم، کار مشترک در عرصه قطعه‌سازی خودرو بخشی در خاک ترکیه و بخشی در خاک کشورمان انجام خواهد شد که در این صورت به نفع واردات و صادرات در این حوزه بوده و بسیاری مسائل و مشکلات آن کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: این طرح می‌تواند در سایر مرزهای کشورمان از جمله مرز مشترک ایران با عراق و ارمنستان اجرایی و شهرک‌هایی به همین منظور ساخته شود که با استفاده از امکانات فنی و تخصصی دو طرف، مبادلات فی‌مابین را تسهیل خواهد کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو گفت: در صورت راه‌اندازی چنین شهرک‌هایی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، بسته به نیازهای دو طرف زمینه‌های همکاری مختلفی می‌توان در آن تعریف کرد، به‌طوری که محصولات و قطعات به نام ایران یا ترکیه صادر یا وارد شود و مشکلاتی که اکنون به واسطه تحریم‌ها با آن مواجه هستیم را به حداقل برساند.