بهترین شیوه معرفی و رشد فروش محصول

اگر دنبال راهی برای معرفی، شناساندن و افزایش فروش محصولات خود هستید، بایستی آن ها را در معرض دید قرار دهید، تا وقتی کالای با کیفیت شما دیده نشود، خریده نخواهد شد!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خانه چاپ و گرافیک، در این مقاله به بررسی دو مورد از مهترین و کم هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی خواهیم پرداخت تا برای برندینگ و شناساندن محصول خود به مشتریان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تبلیغات چاپی

با وجود فراگیری تبلیغات دیجیتال هنوز هم استفاده از تبلیغات چاپی یکی از مهمترین شیوه های تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن محصول و برند شما به مشتریان و همکاران شماست. بازدهی تبلیغات چاپی بسیار بالاتر از تبلیغات دیجیتال و استفاده از آن ها در بسیاری از صنایع کاملا ضروری است. دو مورد از مهمترین ابزارهای تبلیغات چاپی، کاتالوگ و بروشور هستند. تفاوت اصلی این دو بیشتر مربوط به نوع محصول و شیوه بازاریابی شما است، اینکه برای محصول خود چه میزان محتوا تولید کرده اید، قصد معرفی محصولات خود بصورت گروهی هستید یا تک محصول، اینکه قصد تبلیغ در تیراژ وسیع دارید یا تنها تبلیغ در گروه مشتریان بالقوه. این موارد مشخص می کند که به کاتالوگ و ژورنال برای معرفی محصول خود نیاز دارید یا بروشور.

چاپ بروشور

بطور ساده به هر برگه ای که اطلاعات و تصویر محصولی روی آن چاپ شود بروشور می گویند.

بروشورهای تبلیغاتی معمولا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول مخصوص مشتریان بالقوه هستند، افرادی که داخل غرفه نمایشگاهی یا فروشگاه شما می آیند و محصولات شما را مشاهده می کنند، در این مورد بایستی از برگه هایی استفاده کرد که شامل عکس با کیفیت روی کاغذی با کیفیت و زیبا چاپ می شود که علاوه بر ماندگاری بالاتر با جنس و طراحی زیبا و منحصر بفرد خود، نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش دهد. این بروشورهای تبلیغاتی نماینده ای برای نمایش کیفیت محصولات شما هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم، زیبا و لوکس استفاده کرد.
در صورتی که می خواهید از اطلاعات و تصاویر زیادی روی بروشور استفاده کنید بهتر است برای بروشور خود خط تا در نظر بگیرید. برای خوانایی و زیبایی بیشتر بروشور، بهتر است که هر بخش از اطلاعات روی یک لت قرار بگیرد. متناسب با نوع تصاویر و اطلاعات محصول شما می توانید از بروشور های دو لت، سه لت و … استفاده کنید.
بروشور سه لت

دسته دوم بروشورهای تبلیغاتی مخصوص پخش در تیراژ وسیع هستند (بسیار شبیه به تراکت ها)، کاغذ هایی که معمولا روی کاغذ های معمولی و نازک تر چاپ می شوند و برای صرفه جویی در هزینه ها می توانند چاپ تک رنگ داشته باشند. با این حال در چاپ این نوع از بروشور ها نیز نباید از طراحی جذاب و گیرا غافل شد. هر چه طراحی جذاب تر و انتخاب جملات روی بروشور خاص تر باشد نرخ تبدیل بسیار بالاتری را برای هزینه ای که برای تبلیغات می پردازید خواهید داشت.

چاپ کاتالوگ

از همین اول تفاوت بین بروشور و کاتالوگ را مشخص کنیم، بروشور برگه چاپ شده تک برگ است و کاتالوگ از چسباندن چندین کاغذ چاپ شده روی هم ساخته می شود.
کاتالوگ ها معمولا در دو دسته کاتالوگ اطلاعات محصول و کاتالوگ تبلیغاتی چاپ می شود.
کاتالوگ های اطلاعات محصول دفترچه های کوچکی هستند که اطلاعات مورد نیاز برای استفاده از محصول روی آن ها نوشته می شود و درون بسته بندی کالا قرار داده می شوند. تقریبا تمامی محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی این کاتالوگ ها را درون بسته بندی خود دارند.
کاغذ مورد استفاده در این نوع کاتالوگ به منظور سبک و کوچک بودن و کاهش هزینه ها از نوع تحریر نازک است و چاپ آن ها معمولا سیاه و سفید است، اگر تعداد برگه ها کم باشد از منگنه برای صحافی آن ها استفاده می شود و اگر تعداد برگه ها زیاد باشد با چسب گرم این کاتالوگ ها صحافی می شوند.

ژورنال با جلد سخت

کاتالوگ های تبلیغاتی اما باید بسیار متفاوت طراحی و چاپ شوند. دقیقا مانند بروشورها، کاتالوگ ها نماینده محصول شما هستند، استفاده از کاغذهای گلاسه ضخیم با پوشش های سلفونی زیبا تاثیر مستقیمی روی نظر مشتری بالقوه شما خواهد گذاشت. کاتالوگ در نوع لوکس خود به نام ژورنال نیز شناخته می شود. در کاتالوگ های لوکس یا همان ژورنال ها بایستی از چاپ تمام رنگی و پوشش سلفون در تمامی صفحات داخلی و جلد استفاده شود. توجه به طراحی زیبا و ارائه اطلاعات به اندازه (نه کم و نه زیاد) در ساخت یک کاتالوگ چشم گیر و تاثیرگذار بسیار مهم است. همچنین برای افزایش لوکس بودن کاتالوگ و ژورنال محصولات خود، توصیه ما استفاده از جلد سخت برای صحافی آن است.

نتیجه گیری:

چه از بروشور برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید و چه کاتالوگ، چاپ دیجیتال به شما کمک می کند که در تیراژ بسیار پایین و با سرعت فوق العاده چاپ خود را انجام دهید. فقط ۱۰۰ برگ بروشور چاپ کنید و بازده آن را بررسی کنید، یا تنها یک جلد کاتالوگ چاپ کنید و کیفیت و بازخورد آن را ببینید و پس از آن و وقتی که مطمئن شدید در هر تعدادی که نیاز دارید برای تبلیغات چاپی خود اقدام کنید.
در انتها برای آشنایی بیشتر با چاپ دیجیتال، انواع کاغذ، سایر شیوه های تبلیغاتی، مشاهده قیمت ها و مشاوره رایگان طراحی و چاپ از وب سایت خانه چاپ و گرافیک بازدید نمایید.