بیست و پنجمین نمایشگاه ارتباطات و فناوری ارتباطات در باکو افتتاح شد

باکو- ایرنا- نمایشگاه باکوتل به رسم بیست و پنج سال گذشته روز سه‌شنبه در پایتخت جمهوری آذربایجان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور دنیا برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بین‌المللی وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، جمهوری آذربایجان، بلاروس و وزیر راه و زیرساخت‌های ترکیه حضور داشتند.
برخی نهادهای بین‌المللی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله شرکت‌کنندگان نمایشگاه هستند.

وزیر ارتباطات کشورمان در حاشیه این مراسم با وزیر راه ترکیه دیدار کرد.
محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته به دعوت رسمی وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری آذربایجان برای شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» در رأس هیاتی متشکل از ۱۴استارت‌آپ ایرانی وارد باکو شد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط و توسعه بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت در نمایشگاه فناوری اطلاعات و صنایع‌ های‌تک باکو (باکوتل) برشمرد.

آذری جهرمی در بدو ورود در باکو ابراز امیدواری کرد که استارتاپ‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین المللی بتوانند با برنامه‌ریزی و مذاکرات صورت گرفته، موفق به پیدا کردن بازارهای جدید منطقه‌ای و بین‌المللی شوند.
وزیر ارتباطات در این سفر علاوه بر حضور در نمایشگاه بین المللی «باکوتل- ۲۰۱۹» شرکت در کنفرانس بین‌المللی «خلاقیت باکو» و دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، دیدارهای دوجانبه‌ای به منظور توسعه همکاری‌های مشترک با همتایان خود و همچنین مقامات بین‌المللی حاضر در این همایش بین‌المللی خواهد داشت.