«بیمه و مالیات بر ارزش افزوده» مشکل پیش روی چاپخانه داران خراسان جنوبی

مدیران چاپخانه های خراسان جنوبی «مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، بالابودن هزینه اجاره ملک، نبود مکان دائمی جهت استقرار چاپخانه و مشکلات تامین کاغذ» را از مشکلات پیش روی خود عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات صنعت چاپ استان با بیان این که همه ما از اهمیت صنعت چاپ و نقش حساس آن در توسعه حوزه های فرهنگی و اجتماعی آگاه هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰ چاپخانه و سه لیتروگرافی در سطح استان فعالیت دارند.

به گفته وی توان، تجهیزات، امکانات و تخصص بسیار شایسته این چاپخانه ها با وجود مدیران و پرسنل توانمند، زمینه را برای گرفتن سفارش از استان های دیگر همچون کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان و قزوین و حتی کشور افغانستان فراهم کرده است.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان ادارات مدعو در جلسه، عنوان کرد: چاپخانه ها مراکزی فرهنگی برای توسعه و فرهیختگی جامعه هستند و اکنون که در ساختار مدیریتی قرار گرفتیم باید نگاهمان به بعد معنوی چاپخانه ها باشد و با این دید کمک کنیم تا در این شرایط سخت، چراغ بسترهای فرهنگی روشن نگه داشته شوند.

در ادامه، مدیران چاپخانه های حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند که مالیات بر ارزش افزوده، بیمه پرسنل و برقراری حمایت های دولتی در این زمینه، بالابودن هزینه های اجاره ملک و نبود مکان دائمی جهت استقرار چاپخانه، مشکلات تامین کاغذ از استان های دیگر و سخت گیری کارشناسان دستگاه های اجرایی از اهم مشکلات مطرح شده بود.

در ادامه جلسه نمایندگان اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل راه و شهرسازی توضیحاتی درخصوص موارد مطرح شده ارائه کرده و راه حل های پیشنهادی برای رفع مشکلات را با همفکری چاپخانه داران، احصاء کردند.

در پایان «عباسعلی بهاری» مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برای حل مشکل چاپخانه داران استان پیشنهادات و مصوباتی را ارائه داد.