تاثیر شاپینگ بگ در تبلیغات و بازاریابی

تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.

تبلیغات با ارائه آگاهی و اطلاعات در مورد محصول و خدمت، به مشتری در تصمیم گیری و انتخاب کمک می کند. تبلیغات هوشمندانه حتی میتواند به بیان تفاوت ها و تمایزات محصولات و خدمات برندها بپردازد. بر این اساس مشتریان بازار هدف با توجه به نیازشان و بودجه ای که دارند راحت تر میتوانند محصول و یا خدمت مورد نظرشان را انتخاب نمایند. تبلیغات می تواند به صورت یک بروشور تبلیغاتی، پیام بازرگانی، بیلبورد تبلیغاتی و سایر موارد تبلیغاتی می باشد.

شاپینگ بگ پارچه ای نوع دیگر از محصولات پر طرفدار برای تبلیغات و بازاریابی می باشد که در طرح، رنگ و اندازه های متفاوتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

امروزه کشور های توسعه یافته استفاده از نایلون را برای تبلیغات به دلیل غیر قابل بازیافت بودن آن ممنوع اعلام کردند که همین موضوع باعث افزایش استفاده بیش از پیش شاپینگ بگ پارچه ای شده است.

یکی دیگر از ویژگی های  بگ تبلیغاتی نسبت به سایر موارد تبلیغاتی استفاده از رنگ های مختلف، و قابلیت چاپ روی آن می باشد که این موضوع باعث افزایش پرستیژ برند فروشگاه یا شرکت می شود. طرحی که روی شاپینگ بگ چاپ می‌شود باید خلاقانه باشد. طرح چاپ شده باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب بماند تا بتواند تبلیغات را به شیوه ای موثر انجام دهد.

می‌توان گفت مهم ترین عاملی که در تبلیغات با شاپینگ بگ تاثیرگذار است، طرحی است که روی آن چاپ می‌شود. شاپینگ بگ، تا مدتی توسط مشتری شما حمل می‌شود و خیلی افراد نیز عادت دارند که شاپینگ بگ ها را برای مصارف بعدی نگه دارند و آن ها را دور نیندازند که همین موضوع باعث می شود تا این ساک های پارچه ای تبدیل به یک ابراز بلند مدت بازاریابی شود. به این ترتیب، نام برند و فروشگاه شما تا مدتی در ذهن و یاد آن ها خواهد ماند و در صورتی که محصولی که خریداری کرده اند کیفیت مناسبی داشته باشد، مجددا برای خرید به شما مراجعه خواهند کرد و نام برند و فروشگاه شما به فراموشی سپرده نخواهد شد.

کیفیت بگ تبلیغاتی ، استفاده از متریال مناسب، خوش دست بودن آن، راحتی حمل و نقل و زیبایی بصری عواملی هستند که می‌توانند به فروش بالاتر محصولات شما کمک کنند.

شاپینگ بگ با جنس های مختلفی از انواع پارچه بافته یا نبافته عرضه می‌شوند. همچنین برخی از این بگ ها دارای روکش هایی هستند که به کیفیت ساک دستی افزوده و موجب افزایش دوام و استحکام آن نیز می‌گردد. جنس پارچه ای بگ تبلیغاتی باعث شده تا این محصول با حفظ اصالت و سنتی بودن، مدرن نیز باشد.

با توجه به همه این دلایلی که ذکر شد می توان بگ تبلیغاتی را در شمار  محصولی ماندگار و آینده دار دانست، جهت سرمایه گذاری در تولید، این محصول را ارزشمند معرفی کرد و هم استفاده تبلیغاتی از آن را سودمند و کارآمد خواند.